04 mars 2010

Dag 159: Sjuklingar....

4/3-10

Kl:19:36

Darling Tackar så mkt för alla Grattis =)!! Maten var som alltid underbart god & det spelade underbart vacker livemusik i lagom volym också & sångarna var super duktiga!!

Hemma i vår lilla familj är det darling som inte är så pigg, hosta, fryser & allmänt slö, ligger bredvid mig i soffan i skrivande stund & sover....& i farmor & Ingers lägenhet är det Inger som inte är nå vidare värst pigg idag....hon har sovit mestadels på em (iaf vad jag vet).....hon är knölig i magen, är hon inte bättre imorgon blir det ett besök på Tropikcentre här innan avresan mot Mombasa.....Ska bli härligt med lite ordentlig semester, sol & bad framförallt =) få tillbaka lite färg igen, har inte solat på evigheter känns det som, iaf inte på 2v minst......
Ska bli mycket spännande också att "få" åka 1.a klass tågkupé också, för att inte tala om all inclusive hotellet vi bokat, mysigt skulle jag tro att det blir...bara alla blir pigga & friska.....Lite halvläskigt tycker jag samtidigt det är att åka tåg så långt bort 53mil & mitt ute i ingenstans bland alla vilda djur, ibland blir tåget stillastående för att det är djur i vägen, skräp, dåligt väder eller att något tåg spårat ur.....blir nog ett äventyr utöver det vanliga =), jag tycker om att planera & veta hur det ska bli & att inte kunna göra det är inte alls lätt för jag har ju ingen som helst kontroll på saker & jag gillar att ha kontroll på det som jag kan ha kontroll på & helst de jag ej kan styra över också...
Skulle ha packat väskorna också men det gör jag imorgon skönt att bara vara då alla andra sover.....

Hembesöket var snabbt avklarat som vi misstänkte 15- max 20 min var han här & hade vi inte visat honom bilder hemifrån Sverige ur vårt album hade väl tiden halverats.....ca 1 mån kommer vi troligtvis få vänta på att rapporten ska bli skriven & failad, även om han sa att det kan ju gå snabbare....mmm säkert tänkte vi då....Inget nytt av intresse från vår advokat so far heller. Hade varit skönt om vi (advokaten) hade kunnat få preliminärboka en tid i domstolen men se det går ju självfallet inte =( å andra sidan hade man ju inte blivit glad om gubben sedan i sin tur ej skött sin del av arbetet så rapporten ej hade varit redo & man står med en domstolstid, har ju hänt andra familjer att de hade kunnat få en tid men rapporten ej var klar..... Eftersom jag studerar så ska datorn med på resan & modemet laddas så jag kommer även att blogga =), har jag (ni) tur kan jag blogga en snabbis från tåget också, kanske.....

Får se om farmor/svärmor gör mig sällskap i kväll eller om jag får sitta själv...Undra om det är något bra på KTN ikväll annars har vi ff gott om filmer på datorn......Nu ska jag gå in till en ledsen knorris...han satt upp i sängen & det räckte som alltid med att krama honom & stoppa om honom igen...Fröken sov som en stock märkte ingenting =).....

Väntar lite med svaret på min fråga kring det söta lilla djuret för det är inte så många som vågat sig på en gissning....gissa på vet ja =)....Det känns som at jag har glömt något, det kommer väl så småningom isf...

Natti Natt!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på Er och ha sen en skön semester. Djuret ifråga är det en slags råtta? Kramis mormor.

Maria sa...

Trökigt med sån väntan! Hoppas ni får en bra vistelse i Mombasa. Jag gissar på hamster eller marsvin....

Anonym sa...

jag gissar på ekorre eller råttdjur. //moster

Tessan sa...

Vi köpte vår soffa på Sommarlagret.