02 mars 2010

Dag 157: SUCK

2/3-10

Kl:11:56

Mail från vår advokat har vi iaf fått.....Som det ser ut nu så kan vi förvänta oss en tid för 2,a hearingen i JUNI-JULI & förhoppningsvis innan semesteruppehållet 1aug.... Blir det en tid strax innan uppehållet & vi får samma domare som i 1,a tiden så kommer vi ej komma hem förrän i slutet av september i "bästa" fall för man får vänta 5-9v på papperet som behövs för pass.....Det kan inte vara sant! Det är ju sanslöst, hon måste ju ha skrivit fel, väldigt fel, eller räknat grovt fel, förhoppningsvis har Alex department herren skrivit klart vår rapport redan så det slipper väntas 1 mån på att bli klart.......

Har returnerat ett mail till advokaten än en gång & hoppas verkligen få ett svar & ett annat svar innan dagen slut....Hmmm behöver jag säga att jag just Nu inte är ett dugg med i mitt seminarium & framförallt är jag skapligt less på att inte kunna påverka någonting som sker, bara att le & vara tacksam.....jo visst är vi oerhört obeskrivligt tacksamma över vår lille knorris, men inte hur processen sköts & pengar växer inte på träd vad jag vet iaf.......Hoppas på att få återkomma med ett mycket positivare inlägg senare........

10 kommentarer:

Maria sa...

Nej men fy!! Vill ju ni ska komma hem med eran lillebror. Wilma sa idag att det var hennes zoya, nej det är astrids. Ja men hon flyga luften hämta lillebror så jag låna zoya jag. Smart liten tjej!

Ingrid sa...

Men Herre..... det är inte sant?!! Det ät ju som ett helt år till närapå... det får inte va sant...
Trodde inte mina ögon när jag läste...
Hälsa din familj, och KRAM

Magdalena sa...

usch, det är så jobbigt det där! hoppas verkligen ni blir filade snart så ni kan få en tid lite mer "definitivt".
...sen har det ju hänt ibland att advokaten ramlat över en tidigare tid...
kram till er kära grannar!

Lisa sa...

Åh, känner med er! Förstår att luften gick ur er. Vi får hoppas och tro att det bara blivit skrivfel. Det lät gräsligt länge annars.

Styrkekramar från Lisa

Anonym sa...

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PETER.MÅNGA KRAMAR FRÅN SVÄRMOR O ULF.

Familjen Junge sa...

Usch så jobbigt!!!
Hoppas verkligen att det löser sig så att ni hinner komma hem till Sverige och uppleva den svenska sommaren. Ett helt år i Kenya, blir alldeles för länge ju...

Håller tummarna för att ni får nya datum!
KRAM

Hanya sa...

Men va tusan...Det ska väl inte behöva ta så lång tid, och snart börjar det ju likna någon sorts stil att hålla kvar familjer extra länge för att få in pengar! Snart får nog adopttionsorg. i Sverige ta sig en funderare på Kenya som adoptionsland...

Anonym sa...

Hej på er igen!!! Jag börjar med att säga grattis till Peter på 32 årsdagen.Hoppas dagen blir bra. Att fira i sol och värme är du ju inte van vid i mars månad.Vistelsen för er verkar dra ut på tiden,jobbigt att vänta,men, men det ordnar sig säkert. Ha nu så kul och njut av Dalabesöket. Stor kram till er alla/ Rigmor

Anonym sa...

Ja må han leva, Ja må han leva, ja må han leva ut i hundrade år...

Stort Grattis på födelsedagen. Hoppas du får en trevlig dag. Kram kram /moster

Anonym sa...

Många stora Grattis kramar Peter på 32 årsdagen. Svärmor och Ulf