19 mars 2010

Dag 174: Envis

19/3-10

Kl:13:05

Min man är envis som en.......full i röda små prickar som sträcker sig från hårbotten ner i nacke, rygg, lite på benen, mkt på armar, lite i ansiktet och en hel del på överkroppen, upptäckte jag i morse att han hade då vi gick upp.....Han tar inget penicillin längre 2 dgr sedan han slutade, har ej ätit/druckit något konstigt heller så jag tror inte det kan bero på nässelutslag för dem kliar inte heller. Han är mer öm på benet igen samt varm och lite röd där han är öm.....Så får jag som jag vill blir det ett till besök hos farbror doktorn idag.....
Detta är våran fredag, ska strax gå en trappa ned & ge J en liten 3-års present, knorris sover så det får bli fröken bus & pappis som går ned.....

Massa prickar så det är alldeles rött







Det ömma på benet




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peter! Det är väl lika bra du åker och vikar upp dig.
Mamma

Anonym sa...

va jobbigt att Peter aldrig ska bli bra i benet.Kan han vara överkänslig mot pencillinet? Hoppas han får hjälp mot det.Idag har det småregnat ute men imorgon lovar de soligt o 10 grader varmt. trevlig helg.Kramar från oss i Skogås

Anonym sa...

Jobbigt med sjukdomar!!!! Kanske prickarna är ett släktdrag:-) Jag kan bli så av lite allt möjligt. Ibland kliande utslag och ibland bara prickig, som en korv!!! Orsakerna till prickarna varierar, mat, cremer, medicin men framförallt tvättmedel!!! Vågar aldrig byta sort. Skulle mitt märke upphöra skulle jag lägga upp ett lager för livet!!
Hoppas att du snart blir bättre så att du bara kan njuta av erat äventyr!!
Kram
Sussie

Anonym sa...

Hoppas Peter mår bättre. Tänk att alla karlar ska va så stöniga. Kram och trevlig helg. Mormor och Ulf