14 mars 2011

Lugn & ro mitt i kaoset


Hoppas det inte är en tillfällighet, men jösses så LUGNT & SKÖNT det är i nya huset....förutom att vi har kartonger bokstavligen överallt då....det är underbar utsikt från vardagsrum & del av matrum....inget ljud från trafik, inte ens av grannar =)....solen har värmt underbart idag & belyst rummen i huset genom de stora fina (men ännu otvättade) fönstren =)....
Idag blev det en tur till vårdcentralen med knorris då han fick lillfingret i kläm då fröken stängde dörren....AJAJ kan jag säga...han blev tejpad med 6-8st små remsor ist för sydd & vi ska hålla koll de närmsta dagarna, blir det svullet & eller infekterat är det ett tecken på att benet i fingret blivit krossat & då skulle vi förstås tillbaka.....hon kunde nämligen ej se de då sa hon, dock syntes det att det buktade upp där vid var benet är......Ush otäckt var det, å inte hade vi ett enda plåster här hemma, då vi inte hunnit få ned medicinskåpet i "gamla" huset....tur morbror bor "ett stenkast" bort & var hemma så han kom med plåster....& stannande hemma här med fröken medan jag for iväg med knorris....

Pappas begravning i fredags var jättevacker & jag är så Tacksam för vilka som kom för att säga ett sista farväl till lilla pappa & en massa fina kondoleanser fick han också, hoppas att han är med oss & får se allt......

Nu ska jag försöka förbereda de kommande dagarnas lektioner....har lite att ta igen också efter förra veckans sjukdomar.....sedan blir det sängen....



Bilder kommer att komma så småning0m.....

Natti Natt

4 kommentarer:

Familjen Junge sa...

Stackars lille Vilgot, hoppas att det går bra med fingret!

Ser fram emot bilder från ert nya hem, måste kännas skönt att vara på plats. Hur har det gått med försäljningen av det gamla huset?
KRAM

Anonym sa...

Stackars liten va han skulle ha gråtit lilla Vilgot! Kramar drån Farmor

sweflo sa...

Men usch och AJ... Stackarn...
Det var en JÄTTEVACKER begravning och jag är väldigt tacksam för att jag fick vara med och ta det sista avskedet.
Kramar Ingrid

sweflo sa...

Jag såg att det var Tommie som var inloggad... ifall du undrar varför jag heter Sweflo helt plötsligt ;-)
/Ingrid, igen då! =)