28 mars 2011

Färdig tvättat

Tvättmaskinen är klar & tvätten far runt i tumlaren, det visade sig att jag visst hade blandat lite mer än jag trodde......Resultatet då??....

Tvättduken såg ut såhär......


All tvätt Utom ett par ej tidigare tvättade bordstabletter behöll sin ordinarie färg...tabletterna färgades svagt svagt rosa på en del ställen, så visst fungerar dukarna, Men jag skulle nog inte testa att tvätta med något som ej tvättats tidigare, iof skulle jag kunna slänga in en extra duk eller två som det stod att man skulle vid nya kläder som hade färg.....hade slängt in två dukar denna gång kanske tabletterna ej hade fått någon färg alls på sig....det vet jag ju ej......tror iaf att de lätt återfår sin ordinarie färg vid lite blekning, så ingen fara på taket....Jag ska då tvätta slut på de 15 dukarna som var i förpackningen innan jag tar ställning till om jag vill köpa dem sedan.....

0 kommentarer: