20 februari 2010

Dag 147: knappt 11h

20/2-10

Kl:10:40

Nu så är eller ska iaf =) farmor & Inger vara påväg hit =).....21.35 landar dem & kl.21 kommer taxin & hämtar upp mig så ska jag möta dem på flygplatsen =)......Vi kommer bokstavligen att bo grannar, igår em ringde hyresvärden & sa att E19 var ledig om vi tyckte det var ok, vi kommer då ha sovrum mot sovrum samt balkongerna bredvid varandra =)......får se hur de blir med sömnen då knorris är vaken flera ggr per natt å andra sidan är både farmor & Inger duktiga på att snarka =)....... det går nog på ett ut....

Vilgot har fått sin 9mån spruta idag (mässlingen) nästa vaccin var kikhosta & något mer vid 12mån så det lär vi ju garanterat hinna med innan vi kan få fara hem....efter det är det inget förrän vid 18mån....

Nu knackar det på dörren.....det var fru H som kom med en påse alldeles varma ny-friterade Mandazi =) supergoda var dem =) Tack än en gång!! ..jag ska också göra en dubbelsats mandazi idag så farmor & Inger kan få en påse =).....

En tur till affären för att handla lite smått & gott till farmor & Inger ska min darling & ev fröken bus göra lite senare, klockan 13 skulle vi få tillgång till lägenheten......

Nu ska jag fortsätta med min rapportskrivning av fältstudien har skrivit nästan 3s & det ska vara 3-5 sidor så jag är snart klar =), vill slippa sitta med den då vi får besök =) har så mkt andra uppgifter att göra ändå så det räcker & blir över......

Blir väl en snabb rapport senare kan jag tro =), det pirrar i magen ändå slipper jag ju flyga =) det ska bli så häftigt att få besök!! Vi skypade en kortis igår & de hade rejäl resfeber =) , säkert inte mindre nu på morgonen......

Hej så länge!!!

3 kommentarer:

Maria sa...

Blir nog trevligt för både er och dom! Angående det du skrev häromdan att ni hoppas få se liite snö när ni kommer hem..med denna snömassa som finns och bara kommer mer av så lär det väl ligga kvar sommaren ut....

Anonym sa...

,Hej på er!!!! Ja, nu är dom på väg. Vi vaknade före klockan i morse(ca:3 tiden). Fikade. Taxin kom punktligt halv5.Gun-Britt o Jnger kände sig utvilade,trots knappt4 timmars sömn.Det var så kul att få ha dom här.Ha nu så trevligt med 3veckor tillsammans i sol och värme. Idag snöar det och 15-. Många kramar till er i värmen/ Rigmor

Anonym sa...

Hoppas ni får fint väder nu när ni får besök. Här är det -11. Har fått drygt 30 cm snö. Vägarna runt här är oplogade. Nu får det snart bli vår. Dom har lovat oss ett nytt oväder. Ha nu så skönt. Kram Mormor och Ulf.