08 februari 2010

Dag 135: Idag är

8/2-10

Kl:16:17

det 3 år sedan vi blev föräldrar =) & fick veta att liten fröken bus väntade på oss i SA! Nu har vi haft lyckan att uppleva det ännu en gång =) vi kunde aldrig tänka oss att vi idag 3 år senare skulle befinna oss här i Kenya & med lillebror dessutom, även om vi visste att det skulle bli fler barn än 1 barn i vår familj.....Så det var det speciella för dagen =)!!

Hembesöket av guardian gick mycket snabbt ca 10 min hon tog en "bulle" från fatet & utbrister frågandes det ser ut som mandazi.....När hon fick veta att så var fallet undrade hon vem som hade lärt mig göra dem....i vanlig ordning blev hon mäkta imponerad över att jag lyckats göra mandazi på egen hand utan hjälp....Kenyaner bakar inte särskilt ofta eller egentligen i princip inte alls....vill de ha bullar eller fikabröd köper man de man vill ha, de går snabbast......
Guardian höll i Vilgot en liten stund innan han tyckte att det fick räcka & ville komma tillbaka till mig, väl i famnen tittade han på guardian med en mkt skeptisk blick innan han lutade huvudet mot min axel.....Han somnade omgående efter hennes korta besök, & sover fortfarande, peppar peppar, det är lite livat utanför i trappuppgången just nu, oftast vaknar han vid sådana tillfällen....Inatt tyckte han det var dags att kliva upp strax innan kl.5....då låg han & pratade för fullt, som tur va somnade han om tillslut......

Några bilder


En av bilderna vi fick i BB idag för 3 år sedan




Fröken bus ungefär lika gammal
som lillebror är nu.....okorrigerad ålder




4 kommentarer:

Lisa sa...

KLart att det är en speciell dag idag! Tänk att det är tre år sedan, tiden går snabbt!

Kram Lisa

Anonym sa...

Oj. Tänk vad åren går fort. Grattis till 2 Rara Godingar, Hoppas Ni är hemma snart. Kram Mormor och Ulf.

Jenny och Daniel sa...

Grattis.

jag kommer ihåg när ni fick BB, minns att jag tyckte bilderna på eran dotter var underbara.
Roligt att få följa er på resan mot erat andra barn.

Ha det så bra
// Jenny

Familjen Junge sa...

Lilla söta Astrid!!!
Tänk att det är 3 år sedan. Våra barn börjar bli stora, minns jag inte helt fel så är er Astrid lite drygt en vecka äldre än vår Gustaf.

Följer er resa till lillebror slaviskt, även om jag inte lämnar kommentarer så ofta. Så roligt att läsa och se alla fina bilder.
KRAM KRAM