04 februari 2010

Dag 131: Blandad kompott

4/2-10

Kl:19:09

Efter frukosten i morse hjälpte darling vår städerska med att putsa fönstren i köket då de sitter så högt upp att hon ej kunde nå......sedan tvättade han......& medan jag satt kvar ute vid poolen med fröken bus & fick lite hjälp & vägledning med matten av Fru P så gick han & knorris in & lagade lunch =).......Behöver jag säga att jag skarpt gillar vår arbetsfördelning i hemmet här nere =)......

Jag har pluggat mestadels av dagen.....nu på kvällningen gav jag mig i kast med att baka ett Kenyanskt fikabröd & om jag får säga det själv så blev det mycket gott =) även om det inte var det lättaste att få till smeten så den slutligen såg tjusig ut efter friteringen, det blev några "barkborrar" "kokonger" "gris" "höna" & annat spännande .......Jag vet då iaf vad jag ska bjuda vår guardian på då hon kommer på besök på måndag =) nämligen mandazi =)......

Så har vi äntligen fått en tid på Childrens Department också & det kommer förhoppningsvis att äga rum kl:9 den 18/2 alltså om 2v!! Sedan ska dem ju göra ett hembesök, skriva rapport så den kan failas (inregistreras) i domstolen så vi får en 2,a hearing tid......Har vi otur kanske vi ej hinner få en 2,a hearing innan påskuppehållet i april.....å andra sidan är våra biljetter preliminärbokade i slutet av juni då vi varit här i 9mån.......

Ett rejält åskoväder har vi haft under eftermiddagen, kan säga att det var mkt trevligare att bo längst ned då det åskade än vad det är att bo högst upp.....


Avslutar med några bilder....

Full flärd att tvätta fönstren
även det runda tvättades på in/utsidan....




Inför bakningen


Alldeles heta.....





2 kommentarer:

Maria sa...

Om allt går lika bra som det gått hittils så hinner ni nog få hearingen innan uppehållet får vi hoppas. Ni har ju varit där nere jättelänge nu och det är så tomt vid erat hus, inga spår på gräsmattan som för övrigt är alldeles täckt med snö. Tänkte om jag skulle knäppa ett kort på baksidan mellan er o ninnie för och visa hur mycket snö det är...har kommit typ 3 dm snö det senaste 2 dygnen här så det räcker och blir över! Stod i tidningen idag att det inte har varit såhär mycket snö på väldigt länge och inte så kallt heller. Men idag har det bara varit någon minusgrad så zoya följde med till dagis på em men inte imorse...då var det snabbt ut i trädgården och in igen som gällde...

Fru H sa...

Hej! Vad spännande med childrens, vi tar gärna hand om bus och knorris. Läckert med mandazi bak var god skicka receptet till mig tack, måste prova lyckan. Jag tror de skulle vara kanongott med anis i då skulle de smaka som norrlänska anisbröd.

Ha det! fru H =0)