18 februari 2010

Dag 145 inlägg 2: Mötet

18/2-10

Kl:19:36

Vi kom fram 25 minuter innan mötet skulle börja & hittade rätt utan problem.....fick träffa utredaren Alex som visade oss in på ett kontorsliknande rum, väldigt sparsamt inrett dvs ett bord & 3 stolar i det mörka varma & kvava rummet som bestod av 2st betongväggar omålade tror jag...samt "rumsavdelare" i trä som avskärmade rummet & 2 fönsterpartier bredvid varandra som stod öppna, eftersom luften i stan (& överallt egentligen) är så förorenad gjorde det varken till eller från.......när klockan blev 9 kom han tillbaka & mötet startade ett möte som i min (vår) mening är & var ordentligt onödigt dels så OM man ens ska behöva ha detta möte så borde man faktiskt få ha detta inom de 3 första månaderna så processen kan kortas ned betydligt & sedan för att detta möte var som en snabbversion av vår svenska hemutredning även om mötet tog 2h att genomföra så hade hela den 12? sidiga hemutrednigen genomgåtts & han hade skrivit upp allt som redan står i våra dokument samtidigt som han kontrollerade våra svar med vad vi sagt innan (gäller att hålla tungan rätt i mun på alla årtal & annat), suck....man (vi) kan ju tycka att denna utredning borde fokusera på oss som familj här nere, anknytning & utveckling på Vilgot & Astrid tillsammans som syskon, men se så var ju inte fallet utan fokus låg på vår redan genomförda utredning ....efter detta nu då så ska han ha ett hembesök för att se hur vi bor, hur nu det kan vara viktigt här nere, tycker att hur vi lever sedan hemma i Sverige borde ha betydligt mer vikt än boendet vi tillfälligt hyr....sedan ska han skriva sin rapport & faila (inregistrera) den i domstolen.....Dock så fick vi ingen tid för hembesöket förrän den 4/3!!!!! där flög vår lilla chans till en 2,a hearing tid innan uppehållet.....& vistelsetiden kommer minst bli april el maj ut.....Ja jag vet att det är 6-9 mån vistelse men självklart finns/fanns ju ändå ett liiitet hopp om att kunna vara hemma i april.....Innan vårt möte idag avslutades sa Alex att vi skulle be för att han skulle kanske kunna komma förbi idag & göra hembesöket som förövrigt brukar ta allt mellan 5 min & högst 1h.....jag skulle ringa honom kl.15 för att höra vart han befann sig.....då jag ringde lät han mkt förvånad & sa jaha ja nej jag hinner inte komma idag så det blir den 4.e ist......han lät ännu mera förvånad då min röst genast säkerligen blev mkt besviken......

Våra juveler på hemmaplan då hur gick det för dem???
Det gick ju såklart galant =) knorris hade inte gråtit alls (hemma gråter/visar humör han för det mesta, alltså när han inte kan göra som han tänkt, får som han vill, trött, hungrig etc....), satt däremot & tittade sig omkring med förvånad blick & knäpptyst första 10min innan han tinade & babblade på.....han blev superglad då vi kom tillbaka & har varit som ett plåster på mig resten av den vakna tiden idag......han är mkt snabb nu då han går mellan möblerna, han tycker om att slänga sig i knäet & borra in huvudet i benen/magen....ibland missbedömer han dock avståndet så man får agera målvakt emellanåt =) både då han ska slänga sig mot soffan/fåtöljerna eller knäet....
Astrid hade också varit duktig inga konstigheter, hon var rejält trött & började gnälla & gråta då vi kom för allt & inget så hon sov ett par timmar då vi kom hem (1 trappa upp)......
Tusen tack för barnvaktandet idag Herr & Fru H =)!!!!!!

Jag & darling ska avsluta denna dag med att se en film om vi orkar hålla oss vakna, är skapligt mör efter nattens sömnlöshet......Vi har iaf haft mötet även om hembesöket inte blev av nu eller inom närmsta tiden & det rör sig sakta framåt säkert vill jag inte blanda in för ingenting är säkert med något här nere.......Eller jo mitt bloggande så länge internet finns =)!!

Natti Natt & på återseende!!


6 kommentarer:

Anonym sa...

urs vad tråkigt :/ vill ju att ni snart ska få åka hem :) //moster

Fru H sa...

Det var så lite så, kul och roligt att det gick bra för era juveler också!
Kram fru H

Lisa sa...

Vad skönt att mötet blev av och gick bra. Håller med om att fokus kanske borde vara på annat... Härligt att barnen klarade av att vara hos fam H utan problem.

Förstår att det vore skönt att få hembesöket gjort så ni ser slutet på er Kenyavistelse.

Kram Lisa

Anonym sa...

Hej hela familjen!!!! Nu har Gun-Britt o Inger kommit till mig. Leif o Lennart har redan åkt tillbaka till Borlänge,efter en god middag här. Det har kommit mycket snö så vägarna är inte det bästa.Jag förstår att ni väntar med förtjusning att få besök. Hoppas ni har det bra i värmen.Kram från Rigmor.

Anonym sa...

Hejsan! Åkte hemifrån kl. 10.00 och Inger och Lennart kom då också. Leif och Lennart bar ut mina blytunga väskor till bilen + resesängen till lille Vilgot. Väl framme hos Syster Rigmor blev vi bjudna på en utsökt lunch och en JÄTTEGOD äppelkaka!! Inger kommer inte ut på sin blogg kan ej skriva några kommentarer. Kramar från Sollentuna för tillfället.

Ingrid sa...

Heeeej.... va tråkigt att det drar ut på tiden , och att dem fokuserar på "fel" saker... usch.. ARG man kan bli!!
Hoppas att det flyter på så smidigt det kan i allt som är framför er nu iallafall....
SKÖNT att det gick bra för barnen under eran dag!
Kramar i mängder