09 februari 2010

Dag 136: Alien

9/2-10

Kl:22:20

Idag har vi varit till city & familjen H sällskapade oss =).....Min darling har blivit en Alien nu enligt den lilla söta lappen med hans fingeravtryck, födelseinfo, namn m.m.....jag har ej blivit någon alien ännu kanske nästa vecka eller veckan därpå var sista budet innan vi skulle lämna Immigration Office i morse.....Alien certifikat är alltså en liten lapp på att man har uppehållstillstånd...de tråkiga är att dem går ut då våra visum går ut dvs den 26/3, lite tokigt att man då ska få vänta 8-10v på att få ut lappen efter att man förnyat visumet, aja har jag tur hinner jag med bli en alien på papper innan kortet löper ut...man får billigare inträden på parker m.m om man visar upp korten.

Efter den lilla visiten till immigration office gick vi över stora vägen & vidare till en park kallad "Uhuru-park" vi trampade lite trampbåt, matade fiskarna i dammen med mandazi & tittade på vackra Marabou storkar =) innan vi begav oss in mot city & till närmsta Java-house för lunch...fisk stod på menyn för min & darlings del & det var underbart gott.....


Så här såg det ut hemma i vardagsrummet igår kväll =) mysigt


Liten vy in mot city från trampbåten,
dammen var stor & som i 2 runda delar, man kan
fara under gröna bron som syns på bilden fanns på
bägge sidor av "ön"

Även här vy från trampbåten mot city






De vackra & stora storkarna



Tröttis & nyfrissad =)
ikväll

Söta små locks pryder knorris huvud







2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Nu står det inte på förrän jag och Inger kommer dagarna går så fort. Vi ser så fram emot att få dela er vardag där nere. Tack för alla fina bilder. Farmor & Leif

Anonym sa...

Härligt med trampbåt.Vilka fina lockar Knorris har. Man blir lite avundsjuk på Båda barnas lockar. Ha nu så skönt. Kram mormor o Uffe.