03 april 2009

Växer i hjärtat &

Kl:20:01

Sitter & halvkikar på SM-slutspelet i Hockey medan jag surfar & nu skriver här.....

Har fixat pass idag fick vänta läääänge innan det var vår tur, 1h tog de inräknat väntan.....passade på att göra nytt pass åt mig med då mitt gick ut nov-2010.....

Fröken har fått ny vårjacka + byxor, mössa, galonvantar som jag köpte & en klänning av farmor från Pop....
Vi fikade lite hemma hos Farmor & Leffe innan vi for hem varpå Astrid säger till farmor: Men farmor vad du var fin i håret =)

Har fått inloggningsuppgifter från BFA idag ....så jag har varit in & läst lite spännande info om Kenya =).....Tänk att vi om några månader har fått barn nummer 2...helt ofattbart & pirrigt...vem är de som finns så långt borta & väntar på oss...& att vi ska vara borta så länge & hinna få uppleva så mycket....tänk om fröken börjar bli (är?) 2-språkig innan vi kommer hem....spännande....Vi måste snart fixa iordning rummet som lillebror/lillasyster ska ha sen...första tiden hemma blir ju såklart i vårt sovrum, men sen tänkte vi att fröken + småsyskonet ska få dela rum tills de själv vill ha egna....
Måste köpa nya resväskor också för de vi har är inte alltför stora samt att de är mjuka.....
Pirrar i magen av tanken på att vi i en snar framtid kan vara påväg lååångt bort =)...& tänk att man kan älska någon som man inte ens sett eller träffat, kärleken växer för varje dag...våra barn växer inte i min mage utan i våra hjärtan & tankar...det är så roligt för Astrid är ju duktig & gullig & pratar ofta om lillebror/lillasyster, när vi ska åka, vad vi ska ta med oss, vad som finns/inte finns i landet, tänk så mysigt att få krama & pussa på lillebror/lillasyster brukar hon bland annat säga.....Sötisfröken som kommer bli världens bästa storasyster såklart!

Nu ska jag strax fortsätta titta på hockey-matchen...hoppas FBK vinner =)

Trevlig Helg!!


0 kommentarer: