17 april 2009

Papperen

Kl:06:56

Igår kom instruktioner för vårt papperssamlande med posten.....& det var jätte mycket olika intyg som skall samlas in, nog för att vi visste att det skulle vara en hel del, men så mycket trodde vi ju inte....dessutom måste allt vara färdigt & inlämnat hos organisationen senast 15 maj för att de ska hinnas med att färdigställas innan semestrarna börjar annars sänds inte våra dokument till landet förren i augusti/september ...satt uppe till 01.00 inatt & känner mig färdig med vårt personliga brev skrev det på engelska direkt - en punkt att pricka av ändå. Har knappt sovit alls inatt kommit på mig själv ligga & gå igenom alla dokument vi ska samla osv slutade med att jag gick upp för 30 min sedan ist för att ligga & vrida mig i sängen.....Har en massa samtal att ringa idag för att boka tider & beställa olika dokument, hoppas på att det ska gå smidigt.....Vi har som sagt knappt en månad på oss & bara våra dokument kommer iväg på översättning så tror & hoppas jag att de andra papperen som ska fixas går relativt snabbt att få fram.....

Lollo kom igår så roligt känns som att det var evigheter sedan vi sågs, lite tråkigt bara att jag måste sätta igång att få ihop alla dokument....
Efter frukosten ska vi bege oss in till stan på marknaden , hämta ut mitt & frökens pass, fara förbi mitt jobb för de behövs ett par intyg från dem, har vi tur får jag även en tid på banken idag för intyg ifrån dem.....

Nåja nu ska jag sluta tjata för nu om alla dokument.....

Hoppas alla får en bra fredag & en underbar Helg!!!!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Personligt brev lät spännande. Det hade inte vi på vår lista. Men miljoner andra saker (nästan) ;-)
Lycka till! Hoppas det går fort och att du nöjder dig med att papperssamla dagtid framöver ;-)

Familjen Junge sa...

Oj, då har ni press på er nu att det klaffar med alla papper. Brukar ju alltid strula tills ig på något ställe.
Hoppas, hoppas att ni hinner så att er anslkan kan komma iväg före semestern.
KRAM

Kallas för mysen sa...

ska ni te pappa på lördag? synd jag inte är hemma då :( saknar ju er jätte mycket :)

Hej och Hopp sa...

Puh!
Hoppas papperssamlandet går bra - vad jobbigt med tidspress!
Men tänk vad häftigt - när papprena väl är i landet så kan det gå fort! :-)