08 april 2009

Lägenheter

Kl:15:39

Har kikat runt efter boende sen i Nairobi....hittar inget som jag tkr är ok pris på eller jo det har jag gjort men de är i Mombasa (tror det är 53 mil emellan Nairobi & Mombasa om jag ej hittat fel uppgifter) .....visst vi får bo vart vi vill i Kenya efter 2v vistelse men vi vill bo närheten av Svenska skolan eftersom jag ska göra lite uppgifter där är det tänkt....(måste kontakta rektorn på skolan också, så jag vet att det går bra).....Hur som helst de lägenheter jag hittills hittar kostar ca 8500-14500Kr i månaden då med 2 rum.....fått veta att en lght med 1 rum kostar ca 4900kr/mån + ca 443kr/mån för trådlöst internet, de lägenheterna ser fina ut & det finns utomhuspool & bastu.........Kanske vi får fundera lite på om vi klarar oss på en 1 rums lägenhet ist för 2, verkar skilja en hel del i pris...hoppas få veta priset för 2,an på det sistnämnda stället då de garanterat varierar i pris......
Visserligen får vi hjälp med att hitta boende men de skadar ju inte att kika själv innan & i god tid, så gjorde vi även då vi väntande på fröken bus........Det är ju extra roligt om man bor där fler svenska familjer bor så man inte är "själv"......

Inget vidare väder ute idag kallt & grått Brrr samt blåsigt...nu ser jag att det även regnar.....Trots de tråkiga & kalla vädret såg jag Tussilago här & där under morgonens promenad.....

Ser fram emot att se SM-Final Match nr.5 ikväll FBK vann igår & vinner de idag blir det ännu ett SM-GULD för dem !! *Hoppas*........

Frökens nya favorit plats då hon tittar på Tv....

Fröken bus har bäddat ner Zoya med snuttefilten Mysigt




1 kommentarer:

Mr and Mrs Lorentzon sa...

Hahaha! Vilka roliga bilder!

Gillar frökens hår jättemycket - hur fint som helst! hon verkar veta hur man slappar!

tänk att Zoya går med på sådant!

låter härligt med ett boende med pool!