07 januari 2011

Otäckt

Det känns otäckt att läsa om tusentals döda fåglar som faller från skyarna i olika delar av världen & omkring hundra här i Sverige, miljontals fiskar som döda sköljs upp på land......Media skriver om temperaturförändringar, nyårsraketer, påkörda av en lastbil var en annan & gud vet allt som möjliga förklaringar...känns som ganska lama bortförklaringar faktiskt.....& dåliga sådana i mina öron iaf.....
Skulle
fåglarna blivit skrämda av nyårsraketer helt plötsligt runt om i världen & falla ned döda i tusentals helt plötsligt....inte så troligt tycker jag, lika med temperaturförändringar jag har då missat nyheterna isf om det nämnts om så stora förändringar isf upplys mig gärna....att en lastbil skulle ha kört på alla fåglarna i Falköping?, tycker jag inte heller kan stämma för fåglar flyttar på sig iaf så många som omkring 100st okej om några st hade legat döda, för sjuka var dem visst inte.... någonting är ju fel men vad det var ju både otäckt & konstigt att det skedde på en plats men då det dessutom sker på flera olika platser & med olika fågel- & fiskarter påvisar ju verkligen att någonting är fel, vad händer här näst egentligen??......Antar att vi har sett för mycket filmer i temat jordens undergång....olika naturkatastrofer etc...kan ju hoppas att dessa otäcka händelser verkligen får en BRA förklaring......
Om någon av er skulle ha missat vad jag skriver om så kan ni klicka på länkarna nedan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8377906.ab


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8380146.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8370375.ab


Fredag igen också vips så gick denna veckan också =) idag har vi fredagsmyyyyyyysss med hemgjorda plankstek *mumma*.....lite rött till de får det nog också bli....
10v kvar till planerade flytten =) som vi ser fram emot mer & mer för varje dag =)

Nej nu ska jag avsluta & göra lite nytta!

Trevlig Helg!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man börjar ju fundera va det kan bero på när det händer på flera olika platser i sådana massor. Miljön? Det klart när fåglar och fiskarna bara dör! blir man lite orolig! men det finns kanske en bra förklaring får vi tro.
Farmor