27 januari 2011

God

Jodå pajen blev jättegod =) om jag får säga det själv förstås ;-)...

Har dock haft datakrångel då nya laptopen verkade leva sitt eget liv...beroende på om jag skrev ett dokument i word eller på it så öppnade olika enskilda knappar olika rutor eller helt enkelt raderade allt som hade skrivits...så där lagomt irriterande då vi skulle betala räkningarna.....
Det löste sig på så vis att vi fick byta dator igår & det blev den rosa jag först hade tänkt köpa =), så det var visst meningen att det skulle bli den....Därav har jag inte bloggat något mer förrän nu....& nu får det bli ett snabbt inlägg då jag måste läsa & skriva reflektioner på morgondagens seminarium innan klockan 15 idag....


Åter till pajen då....jag gjorde en pajdeg av mjöl, socker, vaniljsocker, bakpulver, ett ägg & smör....det ska räcka till botten & lock som man smular över.....har tyvärr inga mått då jag slängde ihop det själv...men det ska vara några tsk bakpulver...
Sedan blandade jag 1 msk maizena med 1fp frysta blåbär & hällde i det i pajformen.

Sedan tog jag omkring 1dl nötkräm (hade ingen nutella de hade nog blivit godare, man kan säkert ta smält marabouchoklad också) & rörde ihop med ovispad vispgrädde & tog någon nypa mjöl för att det skulle bli ganska tjockt sedan bredde jag krämen över blåbären, smulade ner resten utav pajdegen & in i ugnen (200g längst ned) tills den fick fin färg =)  15-25min beroende på ugn....Hoppas det smakar =)

Förkylningen är den samma dvs upp & ned ena stunden skapligt pigg för att i nästa vara "däckad" & det är lika för darling....hoppas våra två juveler slipper detta igen...för min del har jag varit förkyld nu i lite över 7v.....borde ha fått hela årets skörd av förkylningar nu vid detta laget tycker jag....

Nu ska jag fortsätta med studierna, Hej så länge!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg Laptop!! Kramis