15 december 2008

Lite blandat

Kl:14:09

Förstår inte vart dagarna tar vägen, hinner inte med....hoppas tiden fortsätter att gå så här snabbt för då är det snart sommar el höst igen, & kanske har vi då fått 1-2 barn till =).........

I lördags bakade vi lussekatter, Astrid var inte ett dugg intresserad så det blev jag & Peter som fick baka själva, gick visserligen snabbt, men hade varit kul om fröken bus hade velat vara med....Pepparkakor + hus har vi ej hunnit med ännu så de ska vi försöka hinna med i eftermiddag....

Igår var vi i stan jag & Astrid var hos farmor, medan Peter hjälpte Leffe att laga hans bil....innan vi for hem gick Peter upp på deras vind & plockade ner en hel back med barnböcker, 1,5 Big Pack fylld med Lego & en hel del spel.......så nu behöver vi inte köpa böcker på ett bra tag framåt då vi redan innan hade så det räckte & blev över....

Fröken är så himla rolig svarar på saker så man blir alldeless rådlös.....ex jag ropar att hon ska komma & ta på sig sin overall (när vi ska fara hem från farmor)....Nej det tror jag inte, får jag till svar då.....likaså när man ber henne göra ngt.....
Sen tycker hon att: vi ska flyga flygplan till Kenya & äta glass =) ....
ena stunden säger hon: jag vill ha en lillebror nej jag vill ha en lillasyster, men inte just nu...tomten ska komma först med julklappar 24 december......Jag önskar mig ett hopptorn av mamma & pappa ute på gräsmattan, Christoffer, Ylva & Jakob ska komma och hoppa då.....

Vilken tur att fröken kommer att få sig ett hopptorn i julklapp av oss då....Peter har varit förbi & handlat på sin lunch idag ...nu är det bara några få klappar kvar till fröken bus, något till hennes kusiner & ngt till Peter sen är vi färdiga för i år....

Imorgon har jag en liten träff med med mina kursare i gruppen på nätet, på onsdag ska fröken till BVC läkaren, på torsdag var vi välkomna till mitt på julbord får se hur vi gör...på fredga ska vi till Falun till läkaren & efter det ska vi åka ner till min syster för att fira jul.......

0 kommentarer: