28 oktober 2010

Hur, Var , När?

Det är frågorna....Hur ska vi bo, Var ska vi bo & När ska vi flytta.....bestämt är att vi inte ska bo kvar i detta hus för all framtid. Skulle vilja kunna få en liiiten glimt in i framtiden & få se När vi kommer att flytta....alltså vi gillar vårt hus efter alla renoveringar det är inte det, det är det vi saknar som väger tyngre & det är mer utrymmen i huset, garage (saknar darling), mer enskilt läge med egen infart, möjlighet att ha häst & större ytor....sen får vi väl se jag antar att det inte kommer bli någon möjlighet att ha häst där vi slutligen ska bo...speciellt inte om vi bestämmer oss (igen) för att bygga nytt som finns med i tankarna.....Vilket som så ska vi iaf gå på husvisning idag (igen) & där finns det iaf möjlighet att ha häst =)...dock känner jag inte så mycket för huset....men att gå på visning är ju (oftast) alltid roligt =)......

Dagarna snurrar på, knorris är fortfarande genomförkyld & nu likaså min darling, jag är fortfarande snuvig & fröken bus sover fortfarande men jag tror att hon än så länge är frisk....

Jag har fortfarande inte fått besked om grammatik tentan jag skrev i Falun....vi har påbörjat den 4,e & sista kursen som löper parallellt med de andra 2 & den 4,e kursen verkar kunna bli så rolig =) trots 4 olika uppsatser som skall göras i olika storlekar.....Idag har jag en hel del att göra förutom ett seminarium att förbereda mig mer inför så ska jag lämna in en " dagbok" som också ska redovisas...bäst att sätta igång snart för den är verkligen inte färdig.....I morgon ska jag lämna in slutversionen på min uppsats som sedan ska bedömas & det är några småsaker här & var som skall ändras & det kommer gå fort så det tar jag tag i, imorn då vi har på oss till midnatt att lämna in den så jag kan sätta mig imorn kväll mellan 19-20 =) då knorris sover...fröken bus är uppe med oss för att se en bit av Idol =)......

fröken bus går runt & visslar mest hela för att hon kan =) så gör knorris detsamma som storasyster nämligen visslar =) & ljud kommer det på ut blåset & ibland drar han in luft & ljud bildas även då emellanåt & han ser ut som om han har vunnit högsta vinsten i livet & skiner som en sol =) & bara 18 månader är han sötisen....

Behöver tömma mobilen på lite bilder när jag får tid & ork så jag kan lägga upp ett par här då det ju var ett tag sedan sist......Så håll ut det kommer så småningom =)....

Nu ska jag göra en eld & sedan ta mig en kopp thé & smörgås innan jag tar tag i dagens skoluppgifter....& invänta mitt lilla paket med bikini´n =).....

Avslutar med ett Stort GrattisFödelsedagen åt (barnens) Farmor =) HurrahurraHurrahurra!!!!


Hej på ett tag då....

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen Tack för grattishälsningen!! Vilka fina bilder!!!!
Farmor