03 januari 2010

Dag 99: Gudstjänst

3/1-10

Kl:18:00

Den började kl:11 & slutade kl.13....det var en mycket stor & fin kyrka, annorlunda för det kändes som en stor biosalong.....Blev lite snopna när folket plötsligt reste sig upp & roterade ett varv för att sedan komma tillbaka till sina platser, visade sig att de då lämnade kollekt, vi satt kvar på våra platser då J sov & fröken inte alls var på humör.
Härligt att deltaga då det dansas & klappas i händerna vid psalmerna, inte alls lika stelt som hemma. Det var flera stora tv-apparater som texterna till psalmerna kom upp på, eller prästen/kören etc då de pratade/sjöng.

Idag har jag ordentligt ont i min vänstra höft det värker då jag sitter, står, går & ännu mer om jag behöver böja mig ned eller bära på Vilgot....Med andra ord så värker det konstant....
Det värker i höftbenet strålar ned i rumpan & ut mot ljumsken & ibland ned i benet, har tagit 2 alvedon & det känns faktiskt bättre.....

Det märks att vi går mot varmare tider för solen bränner verkligen trots att det är skapligt svalt (si sådär 24g i skuggan lite blåsigt) spännande att se hur varmt det egentligen kan bli......Men jag klagar inte det är sååå skönt & jag slipper oftast frysa =)


Innan gudstjänsten utanför ingången


Inuti....Ser tomt ut men ca 30 min in
i predikan var det mer än fullsatt, till
& med de 2 inglasade rummen för bebisar 0-1 år med
föräldrar var proppfulla......
Annat än i kyrkan hemma.....
Det är minst lika många platser till om man tittar
åt vänster, de inglasade rummen låg längst bak
på var sida ingången.



Kyrkan på håll i väntan på taxin hem....



2 kommentarer:

Ingrid sa...

Åh häftigt!! Ja det såg lite annorlunda ut än på våra gudstjänster i Sverige... såg inte lika "stelt" ut.. på nåt sätt!
Fina ni är tillsammans =)
Hej till nästa gång!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Coolt, den påminner jättemycket om en kyrka vi var på gudstjänst i i Addis! Både i utseendet och beskrivningen av hur det gick till, att man kan hänga med på TV-skärmar och att det dansades och klappades i händerna och sprangs runt och var allmänt väldigt trevligt :-)

Vad han växer och utvecklas fort lilleman!

Kram, Ethi från FL