27 januari 2010

Dag 123 inlägg 2: Frågvis

27/1-10

Kl:23:39

Följande konversation utspelade sig under kvällen medan jag flätade på frökens hår, tv.n stod & gick på musik-kanalen Kiss Tv:

A: Men mamma varför är inte Michael Jackson på tv.n??
M: För att han är ju död, hur menar du då? (Fullt upptagen med flätan...)
A: Varför sjunger han inte på tv.n??
M: De gör han men de kan ju inte spela hans låtar hela tiden.
A: Kommer han ner sedan från himlen när han tröttnat på att vara där??
M: Njae då måste han ju isf födas igen, han kommer ju inte ned från himlen igen som Michael Jackson....
A: Nähe ok då kommer det en bebis i stället.....


En annan dag för några veckor sedan:

A: Mamma varför finns det fruktsaft i äpplen?
M: För att vi ska kunna få juice & saft....
A: Ja men Varför finns fruktsaften då?
M: Jag vet inte Astrid jag vet faktiskt inte allting.....jag har inget bättre svar än så....
A: Nähe varför inte?
M: För att man kan inte lära sig allt det blir för mycket.....

3 kommentarer:

Maria sa...

haha nu fick jag mig ett gott skratt! vilka funderingar....och tänk att dom tror att mamma vet allt...

Lisa sa...

UNDERBART! Så härligt med dessa varför frågor. :-)

Hoppas allt är bra med er och att Astrids förkylning inte blivit mer än snuva.

Kram Lisa

Ingrid sa...

Åh så underbart =)