13 januari 2010

Dag 109: Fryser! & Förberedelse.....

13/1-10

Kl:11:47

Ush det är kallt ute 17g känns som 18 enligt vädersidan, vilket jag inte håller med om skulle behöva min röda vårjacka som hänger här i garderoben.....inte undra på att jag fryser inne som ute.....Är fortfarande förkyld men idag verkar iaf febern hålla sig borta, skönt!

Hoppas på att orka ta tag i min fördjupning så jag kan lämna in den & sedan få ett slutbetyg på denna termin så jag kan få ut pengar från csn som de ska så det inte krånglar.....

När Vilgot har vaknat efter sin middagslur ska vi äta & sedan börja packa för imorgon kväll ska vi flytta högst upp i detta hus (våning 4 Lght E 18)...vi kikade på lägenheten under förmiddagen...visst sovrummet är nog inte större än vad vi har nu men i en annan vinkel, flyttar vi sängen får vi plats med Vilgots lilla säng & frökens madrass + att det finns en krok att hänga upp myggnät på ovanför sängen, sovrummet var dessutom bättre placerat mer avskilt mot här kanske att Vilgot inte vaknar lika lätt....köket var mindre likaså balkongen däremot var det en "ny" spis!, möbleringen i vardagsrummet kändes mkt bättre även om storleken var detsamma & det finns en hall i lägenheten även om den är väldigt långsmal.....Utsikt får vi också & kan ha gardinerna i vardagsrummet öppna utan att vem som helst kan se allt i rummet =)!
I lägenheten vi nu bor i har vi ingen hall alls kommer direkt in i soffan, alla skor är inklämda bakom dörr & innan soffan startar.....+ att vi alltid har våra gardiner nere pga insynen......

Darling är på Uchumi (vår närmsta affär) för att bl a handla blöjor....som vanligt finns det inte Pampers eller Huggies i stl +9kg mer än bara i mini pkt med 20st i....hoppas på att de har fått hem dem igen på Nakumatt......Kan inte minnas att vi hade några större blöj-inköpsproblem när fröken bus var liten hemma.....Men som alltid här nere när en vara väl finns är det lika bra att hamstra för man vet aldrig då den kommer åter då den tagit slut......Synd bara att man (VI) inte har lärt oss det ännu efter 3,5 mån här nere.......

Tycker min blogg ser så tråkig ut nu när jag ej lagt upp bilder på länge, men eftersom jag fortfarande ej är frisk & vi inte har gjort något speciellt, inte ens tagit kort....så har det inte blivit av...ska leta igenom bildmapparna & se om jag åtminstone kan få upp en bild i detta inlägg.....










4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni ska trivas i nya bostaden. Inget kul att flytta. Tur att ni ej har så mycket saker. Sköna bilder på barnen. Kramis från mormor och Ulf.

Tea sa...

Lycka till med flytten.

Kallas för mysen sa...

kul att ni fick flytta högre upp :) hoppas flytten går bra å inte tar allt för lång tid :)Massa kramar från Moster

Anonym sa...

17grader - vi har snittat -15 nu i snart två veckor o dessförinnan -25

Skönt att ni äntligen får flytta till en lägenhet högre upp.

Vilgot bara växer o växer - hur mycket väger han nu och hur lång är han?

Kram Ylva