29 maj 2011

Fisk

Vi har förstås varit i stan & firat barnens farmor på mors dag & fick med oss fiskfiléer hem...Leffe kom hem igår kväll efter en låååång fiskeresa längst upp i Norge.....Jag fick en flaska skumpa också för att fira min examen =) så den ligger på kylning.....

Jag slängde ihop en gratäng av fisken och tänkte delge er receptet ifall någon vill testa =)...Snabbt, Enkelt & Jätte Jätte Gott ;-)....

Gratängen redo för ugnen...

Susan´s fisk i ugnen

1pkt torsk eller valfri vit fisk
5dl matgrädde
2tsk citronpeppar
1-2 krm svartpeppar
Ca 4 msk citronmajonnäs
Ca ½ tsk salt
Några tsk mjöl
1 fp cocktailtomater
1 st skivad citron
Riven ost

Gör så här:
Tina fisken lägg i en smord form
Blanda kryddor + mjöl i grädden & häll över fisken.
Lägg citronskivorna uppepå avsluta med riven ost.
In i mitten utav ugnen i 25min 200g.
Servera med mos eller kokt potatis

Smaklig Måltid!

2 kommentarer:

gummit sa...

Va roligt att det smakade !!! Kram Farmor & Leif

mormor pådistans sa...

Gu vad det ser gott ut. Jag ska testa. Älskar fisk i alla former. Kram.