05 maj 2011

Tankar som far omkring

Dagarna går, blir till veckor & månader....det är nu över 3månader sedan pappa gick bort =(...på dagarna hinner jag inte tänka alls på de (så länge jag är sysselsatt), men så fort barnen har somnat & vi ska lägga oss kommer tankarna på lilla pappa någonstans bortom molnen....på hans sista dagar & timmar....vad som egentligen hände....när var det egentligen jag sist pratade med pappa, vad var de det sista vi sa?.....jo visst minns jag på ett ungefär, men skulle vilja minas mer, vill inte glömma.....kan inte sova för tårarna trillar i mörkret....vill inte väcka & störa min darling som sover gott bredvid.....klappar om våra små fyrbenta en stund innan jag håller på att somna.....slumrar till & vaknar av att knorris är ledsen....går & tröstar & kan sedan inte somna om på ett tag igen...tankarna på pappa är tillbaka & allt annat......ungefär så ser de flesta va mina nätter ut nu för tiden.....inte undra på att man är tröttare än vanlig & har huvudvärk då & då.....Jag antar att det så småningom blir lättare allt eftersom tiden går, men just nu är det jobbigt.....

Det närmar sig examen också....arbetet med examensarbetet är nu i full gång =)....dagarna rullar på, ibland alldeles för snabbt...Ikväll ska farmor passa våra juveler en stund medan vi ska på föräldramöte...

1 kommentarer:

gummit sa...

De var så snälla att ha att göra med era "juveler" de är för sköna!!
Vilket fint halsband Astrid hade gjort.
Kram på er!!