14 maj 2011

Fredag den 13 Tur eller Otur??

Jag antar att ingen missade att det var fredag den 13 igår? Är det fler än jag som är lite sådär skrockfull?
Tidigare under veckan bestämde jag med barnens farmor att hon skulle vara barnvakt en stund på fm medan jag for iväg & lämnade in en jobbansökan, detta var innan jag upptäckte att det var fredag den 13, vilket jag gjorde då jag vaknade på morgonen & kikade på nyheterna.....Great tänkte jag då jag kunde inte ha valt en bättre dag att göra en sådan sak på, jaja allt var iaf bättre än ett besök hos tandläkaren som Leffe gjorde igår.....
Det gick då bra att lämna in ansökan även om rektorn inte var på plats så kändes det ok.

Innan jag nu går vidare måste jag bara först snabbt berätta om torsdagen.....jag skickade även då in lite jobbansökningar då via epost....förutom de så hade vi visning på vårt hus igen & vi väntade på att mäklaren skulle ringa om hur det hade gått.......men vi hörde ingenting på hela dagen från mäklaren.....

Tillbaka till gårdagen då....Efter att jag hade lämnat min ansökan for jag tillbaka till farmor & barnen där vi blev kvar till klockan 16 på dagen (6h)....min mobil ringer med ett nummer från vår hemkommun & jag går undan & tänker att Nu får vi besked om visningen men så var det inte. Det var från kommunen & kontaktperson över de jobb jag hade sökt igår (läs torsdag) em! Jag blev kallad på intervju på onsdag =) det kallar jag snabba ryck & fredag den 13 blev en riktig Turdag =).....Senare igår kväll fick vi veta av mäklaren att de som kikade på vårt hus vill köpa huset, men den ena av dem måste först få veta om den hade fått de jobb som var sökt, så gissa om vi håller tummarna för de & ett snabbt besked vore heller inte helt fel.......

Hur blev er fredag den 13?? Tur eller Oturs dag?

Trevlig Helg på er!

2 kommentarer:

gummit sa...

Vi håller tummar och tår de får ju ett så fint hus nyrenoverat till så bra pris!!! Farmor & Leif

Ingrid sa...

Jag tycker nog att det var en ganska fredlig fredag den 13:e för min del,,, men Tommie fick åka till läkaren med en krok i fingret.. Så kan det gå!
Sen om det var för otursdagen eller inte kan jag inte svara på =)
Kramar i mängder!
Ingrid