11 november 2010

Luften gick ur

Alltså nu måste jag verkligen skärpa mig....jag är världens mest förvirrade person just nu tror jag...upptäckte av en ren slump under förmiddagen att det var ett slutprov i en liten kurs som skulle göras nu på lördag eller i december....i en kurs som jag inte visste/kom ihåg att jag skulle ha, suck...tre seminarier har jag missat på den 1p kursen...ingen lärare som har undrat vart jag har blivit av eller påmint om uppgifter som har missats (dåligt tycker jag)....även om det är mitt ansvar, man kan ju faktiskt glömma eller missa av andra orsaker....
Luften gick ur mig totalt när jag upptäckte detta, jag som äntligen tyckte jag hade läget under kontroll, efter bortglömda seminarier, sjukdomar, läkarbesök etc....
Inte känns det bättre då jag vet att jag kommer missa fler seminarier framöver pga läkarbesök, man får ju göra så mycket mer arbete än om man deltar i seminariet....men det är inget att göra åt, bara att bita i det sura äpplet & hoppas att jag NU har läget under någorlunda kontroll....Jag ska skriva tentan i december & innan dess ta igen de som jag har missat...Jag kan säga att det definitivt inte är någon "semester" att läsa 4 olika kurser samtidigt (+ ha barnen & allt annat med vardagen att göra samtidigt)...men "snart" är detta ett minne blott & det ska bli så skönt, kan jag lova =)....Hittills har denna termin (nr.6) varit kämpigast, vilket beror på alla glömda seminarier & allt annat jag redan har räknat upp.....inte att ha mina små juveler hemma för dem är jätteduktiga!

Imorgon
bitti kommer (barnens) farmor hit lagom till frukost =)...jag ska till doktorn & ta ett gäng blodprover & sedan skriva+läsa igenom uppsatsen några gånger innan den ska lämnas in senast klockan 15.....på eftermiddagen kommer Leffe upp & jag ska göra någon god mat & sedan sk avi alla se Idol & ha fredasgmyyyyyyyyyyysssss =)

Avslutar för idag Hej på er!

0 kommentarer: