25 november 2010

Blandad kompott

Snart 1 vecka sedan jag bloggade sist...dygnet har lite för få timmar just nu...mycket att göra med studier & annat....så det är då inga problem att få tiden att gå eller snarare veta vad som ska göras då man är vaken....

Vi var på husvisning i söndags & om besiktningen på det huset ser ok ut så ska vi köpa huset =)! Det är ett suterränghus275kvm + fristående garage & carport....Det är underbart stora fönster överallt & mysig utsikt från vardagsrummen....3 badrum + bastu...tvättstuga med egen ingång....5 sovrum...stort hobbyrum (blivande lekrum)...ett förrådsrum med massa garderober...två stora vardagsrum...stor matplats....köket är inte så stort men jag kan lätt få en ganska stor köks-ö =).....vi kan ju iof ändra planlösningen lite, men de tror jag inte att vi skulle göra...vi får se vi har ju inte ens besiktigat huset ännu som sagt, även om det finns en besiktning sedan innan....
Huset ligger i ett lugnt & mysigt område & vi får närmare in till jobben =) helt perfekt! ...
Gångavstånd
till förskola/skola...pulkabacke, elljusspår, badplats, båtplats m.m. =).....

Ingenting i huset är renoverat enbart bänkskivor & sjösten som kakel i köket (även om det är fräscht för övrigt) så kan vi göra precis som vi vill ha de =) så småningom...
Fröken bus har "beställt" en "Hello Kitty" tapet till sitt rum.....& jag har hittat en ursnygg tapet som jag önskar att hon ville ha....den tapeten hittar ni här den heter Saga "2412" + att det finns en "Saga 2410 el 2413" som skulle bli bra till Vilgots rum.....Det är ju så roligt att kika runt & planera lite =) förutsatt att vi kommer att köpa huset, men det gör vi nog...
söndag ska vi skriva köpekontrakt & vi kan iaf tacka nej utan att det kostar oss något efter besiktningen....Planerad inflyttning blir isf 1/3-11...Det känns så himla bra med huset, men lite läskigt eftersom vi vet vad vi har idag, vilka grannar vi har osv & vi vet ingenting om vad det är för grannar där vid nya huset mer än att området kändes superbra & lugnt, + att det är massa barnfamiljer överallt enligt mäklaren =)......

Idag har vi iaf haft besök utav mäklaren som har kikat på vårt hus & vi (hon) har bestämt ett utgångspris m.m...till veckan skall vårt hus fotas & sedan sättas ut till försäljning, spännande =)...

lördag ska vi äntligen fara till våra vänner Familjen S =)! Vi har inte setts sedan de var här då fröken bus fyllde år.....& vi saknar dem!!

söndag hoppas vi att moster Sandra (min syster) kommer & hälsar på oss & morbror (min bror) Daniel...för det var länge sedan vi sågs...även fast Daniel bor i stan så har det varit fullt upp för oss alla.....

Det är en hel del ändå som händer här hemma emellanåt =).....där emellan ska jag också ha tid för studierna.....

1 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj, GRATTIS till det nya huset!! Jag vet själv hur svårt det är att hitta ett hus man vill ha, i ett område man vill bo i och så till ett pris som man mäktar med... För oss tar det tiiiiid... Men vi har ingen brådska :)

Det ska bli så spännande att följa er med flytten! jag håller tummarna för att besiktningen ska vara så bra att det blir av :)

Ethi från FL