08 november 2010

Fullt Upp

Eftersom jag i skrivande stund inte kan ägna mig åt studierna då det är minst sagt Full Rulle här hemma på våra busiga barn så skriver jag några snabba rader här ist....Och nej jag vill inte ha våra barn i förskola ännu, hade jag inte studerat på distans.....men ibland kör det helt enkelt ihop sig mer än vanligt....min darling brukar ha barnen hela helgerna oftast medan jag pluggar men så blev det inte denna helg....Jag får helt enkelt läsa ett par h längre in på natten ist....

Jag har minst sagt Fullt Upp & alldeles för lite tid.....jag har ännu inte hunnit avsluta en av dessa saker som skall vara klara till imorgon nämligen.... Läsa en 176s novell + skriva en massa reflektioner kring den & läsa omkring 50s i en annan bok till samma reflektion, ca 100s fördelat på två böcker samt besvara 4st större frågor kring de, ca 50s i ytterligare en bok samt skriva reflektioner på de....till på fredag ska jag ha skrivit en uppsats också i ämnet Amerikansk & Brittisk civilisation.....Just nu är det pannkaka av allt i hop......& allt är ju på engelska också , inte för att det är där problemet ligger men det tar ju ändå längre tid än om det vore på svenska....Jag har kommit halvvägs i novellen & är nästan klar med frågorna (hoppas jag ) de andra har jag inte ens börjat med.....
Bara att hoppas att vår prins håller med om att han ska sova förmiddag & eftermiddag så jag kan få liiite gjort....fröken bus brukar vara duktig på att sysselsätta sig de stunder då jag pluggar på dagarna =)....
Detta mötte mig då klockan var 8:30 i morse BRRRR!!
-16 var de 6:30 då darling for till jobbet...



Jag hoppas att snön kommer snart så det blir ljusare & mysigare & förhoppningsvis inte så kallt....Och det är bara 2,5v kvar (ungefär) tills jag kan börja Julpynta =) *älskar* om jag inte tjuvstartar liiite, vi var ju faktiskt inte hemma förra julen ju.....& i år ska vi nog ha en riktig gran =) & får jag som jag vill kommer nog plastgranen upp den med fast på övervåningen hihihi =)....Undra om jag ska skicka upp maken på vinden senare kanske.....för att rota fram alla julsaker.....;-)...."Ingen" julabstinens här inte haha.....Var ju liksom inte lätt att få till julstämning i 30g värme trots tappra försök att julpyssla som aldrig förr.....
Vad säger NI får man tjuvstarta julpyntningen nu?? =) Det är ju mysigt att pynta kvällen innan advent & sätta upp granen kvällen innan jul....men i år kommer jag nog som sagt göra detta tidigare.....granen får nog vänta om vi ska slippa jaga glitter, kulor & annat genom hela huset fram till jul, men gardiner, stjärnor & ljusstakar är ju bara såååå fint =)....

Längst upp till höger i bloggen har jag två omröstningar om Julen som ni gärna kan svara på =).....

Nepp nu ska jag avsluta här då & göra lite nytta samt försöka ignorera förkylningen som blir värre jag har Inte tid att bli sjuk, varken Nu eller sedan........Hej så länge!!

3 kommentarer:

Maria sa...

Helt okej att börja tidigare...det har jag tänkt göra!

Anonym sa...

Kommer Astrid gå på förskola nån gång?

MammaSusan sa...

Maria: Skönt då blir vi inte ensamma isf =)!

Anonym: Ja det är tänkt att det blir förskola el förskoleklass direkt vi får väl se vad framtiden för med sig. Nyfiken på vem nu denna anonyma person är.