02 augusti 2010

Några rader

Typiskt skrev ett lååångt inlägg & så fungerade inte datorn som den skulle vilket gjorde att det mesta som jag skrev inte blev sparat =(....ska försöka skriva till det som inte kom med då....

Ikväll ska jag & fröken bus gå på Cirkus, spännande hoppas på en bra föreställning!
Igår var vi på lite kalas & firade Leffe som fyllde år...åt en supergod "Bondtårta" vilket jag bara måste prova att göra framöver =)...
I lördags fick vi besök av darlings två kusiner, sambo & liten bebis så roligt att träffas igen det blir inte ofta men desto trevligare då vi väl ses =)....
Annars har vi umgåtts med våra goaste vänner ätit god mat, sett på film m.m......

Har precis öppnat ett bokpaket denna gång med en bok till mig själv en "liten" bok på nästan 500s om oförklarlig barnlöshet, upprepade mf & misslyckade ivf-försök pga immunologiska problem, boken heter "Is Your Body Baby Friendly?", jag har bläddrat som hastigast i den & läst några sidor & gissa om jag känner igen mig i det lilla jag just har läst. Jag hoppas på att få mer kött på benen inför nästa gyn-besök i höst eller om det kanske blir tidigare.
Jag har fått ännu ett mf att lägga på min "lista" det var nummer 8 vad vi vet kan lika gärna vara fler =(, jag ska inte ge mig förrän jag hittat en läkare som lyssnar & vill skriva ut de mediciner som krävs för att allt ska gå vägen vid nästa plus om vi så ska behöva bege oss till Danmark...studier som studier tycker jag & anser att svenska läkare borde ta åt sig andra länders forskning....men tydligen inte =( inte dem vi har stött på hittills =(.....

Nu är det "bara" 28dgr kvar till nästa kursstart, spännande =) men samtidigt konstigt då det är näst sista terminen för det var ju "nyss" som jag började studera.....Mitt csn-stöd är fixat fram till nästa vår då jag som sagt borde vara färdigexaminerad =)...

Till helgen får vi besök av familjen "H" =) det ska bli så roligt att ses igen för nu var det evigheter sedan eller rättare sagt iaf minst två månader! Konstigt då vi i Nairobi sågs varje dag!
Leksands sommarland & Orsa Björnpark står på schemat då dem kommer det ska bli roligt =) hoppas bara vädret är med oss också.....


Den underbart goda tårtan...


Min nya bibel...




3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kortet!!

Anonym sa...

Hoppas att ni får bra väder till era utflykter. Förra året var vi i björnparken och det var fantastiskt. I år tog vi sommarlandet. Barnen var nöjda men vi hade inte riktigt samma åsikt. Huvudsaken är ju att barnen har kul!! Lycka till med pluggandet. Själv ska jag "nöjesläsa" Äventyrspedagogil. Det ska bli skoj. Har läst mkt matte de senaste terminerna så kul att testa ngt nytt. Ha det bra och hälsa kusin Peter:-)
Sussie

Skaparen sa...

Hej

Ville bara tipsa om denna kvinna, hon tar ens problem på allvar.
Kan vara värt att kontakta henne, om du inte redan gjort det.

http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.1922412--vi-forsoker-avdramatisera-barnlosheten-

Lycka till och hoppas att du inte ska behöva gå igenom fler MF.

Era barn är ju underbart söta, har följt era resor, speciellt hämtresan av sonen.

Ha det bra