23 augusti 2010

Igår...& Idag...


Igår
for vi allihop dvs jag, darling, fröken bus, knorris, zoya & pär....in till stan & hälsade på min bror, farmor & Leffe =)....vi gick på den lilla marknaden i stan, mer tivoli än marknad, fröken bus fick ett åkhäfte av farmor så hon åkte en massa olika karuseller, både själv & i sällskap av pappa...jag hoppade hopptorn med fröken =).....sedan tog vi en promenad till framtidsdalen & matade fiskar eller rättare sagt var det nog mest änderna som fick mat...sedan tillbaka till farmor & Leffe för fika & god mat....min bror skulle jobba så han blev inte med tråkigt nog...
Köpte Zoya ett nytt koppel + halsband också, fick bli ett läderkoppel igen då det är lättare att ha två sådana koppel att gå med samtidigt.....Om det blev några bra bilder ska jag lägga upp dem senare....

Pär är så rolig när man kommer ned på morgonen blir han så glad så han håller på att krypa ur pälsen, visst Zoya blir ju också glad men hon är så rackarns morgontrött så hon ligger oftast i korgen & lyfter lite på huvud & viftar lite på svansen =)....När man pratar med Pär & närmar sig honom slänger han sig emellanåt ned på rygg, sparkar med bakbenet/benen & vill bli kliad på mage/haka =)...så har Zoya aldrig gjort inte med bakbenen haha....

Idag är det måndag igen då Om någon som har semester har missat det =)....1v kvar till kursstart för min del också....vad har jag gett mig in på nu då??...Spänningen är olidlig, vilka kursare får jag, hur är lärarna, hur ser schemat ut etc....
Inväntar postbilen för att se om vi fått något papper från FK ("förseningskassan")...annars måste jag ringa dit....
Med två förkylda busfrön i huset blir det inte så mycket spännande saker, ska passa på att gå ut i den varma solen iaf =)....Ush vilka skavsår jag har fått efter gårdagens promenerande i nya skor som från början kändes sååå sköna, suck....en rejäl blåsa på högra hälen & två på den vänstra....bekymret är att mitt skavsåsplåster på höger fot är löst i överkant så det drar & gör ont i min blåsa =(, feg som jag är tror jag inte att jag törs dra bort plåstret & byta heller eftersom dem ska sitta tills dem lossnar....men om jag ska kunna promenera i em måste jag fixa plåstret.....får sätta foten i ett fotbad kanske =)....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Va roligt att lille Pär hamnade hos er!Han är ju för go!
Tur mannen din va hit förra veckan, och att jag kom ihåg att fråga om ni inte ville utöka familjen lite till...
//Sussie

MammaSusan sa...

=) ja det var tur de =)...han är riktigt rolig Pär & söt, han & Zoya går super bra ihop, märks inte att man har två förutom att det är två som ligger i soffan & ska mysa =)