23 juli 2011

Lite uppdatering....

I onsdags for vi, brorsan, farmor & Leffe för en heldag på Furuviksparken, sol & värmen hade vi förstås med oss! =) Det var mer än varmt, tur man klädde sig i sommarkläder, trots den tidiga & kyliga morgonen då vi begav oss iväg.....Våra annars busiga & "smått" högljudda små ♥♥ var jätteduktiga i värmen, spännande att kika på lite djur, åka karusell & äta god mat =)....knorris är inte rädd för mycket han hade mer än gärna åkt både slänggungan, berg- & dalbanan & annat om han hade fått bestämma....det blir alltså darling som i framtiden får åka karuseller med han, då jag håller mig på marknivå nuförtiden.....

Idag har vi haft Lollo, William & Pia på besök över dagen, roligt & SÅ längesedan vi sågs sist!! Synd bara att de inte kunde stanna längre än så....

Jag håller på att packa det sista, för inatt beger vi oss upp till Familjen H i Piteå =)! Det är cirkus 11 månader sedan vi sågs så det ska bli mycket roligt att ses igen! Konstigt att vara så långt ifrån då vi umgåtts i princip varje dag under vårt äventyr i Kenya & nu blir det 1 gång/år.
Vi är väl förberedda (tror vi) för den låååånga resan...vi köpte barnen en portabel dvd med dubbla skärmar & den är både inkopplad & testad av dem....behöver jag säga att det Aldrig har varit så tyst i bilen som då!! =), bästa köpet vi hittills har gjort!


Igår rök våra buskar vid entrén =)...
tanken är att nästa vår/sommar
lägga vit marmor, några stora krukor
med gröna växter i, lite belysning samt någon form av fontän ist...
Men man (jag) hinner väl ändra sig innan det blir dags då det 
är lååång tid kvar tills dess.....

 

Vi har upptäckt smultron på vår gård också =)
påväg ned till baksidan växer det längs med trappen...


Igår blev det en fruktansvärt ofattbar dag i Norge då en? man sprängde en bil så flera byggnader blåstes ut, flera människor dog, samme man tros även ha skjutit ihjäl minst 80 ungdomar i Norge som befann sig på ett läger ute på en ö.....ruskigt & alldeles totalt ofattbart att sådant här sker & kan ske överhuvudtaget i världen =(...tänker på alla drabbade & har tänder ljus.
Min profilbild på FB nu....


1 kommentarer:

gummit sa...

Det känns ofattbart som du skriver det skrämmer mig!! Farmor