17 juli 2011

Bilder från dagen

På morgonen hjälpte jag en liten fågel som hade flugit in i ett av våra fönster idag....flera ggr per dag flyger stackars fåglar in i våra panorama fönster =( allt från hackspettar till små sparvar, inte alltid det går bra heller =(....Efter frukosten begav vi oss in till stan för att bl.a. inhandla en till burk med lackfärg så vi kan måla färdigt soffbordet....letade efter en "onepiece" också, hade fått för mig att de såldes på "Lager70" men så var det inte, kikade på stadium, men deras storlekar var inte att leka med, xs tror jag faktiskt till & med min darling hade kommit i på längden! På barnavdelningen fanns dem bara upp till stl.152, vilket var för litet såklart.... Men så fick jag veta att man kan köpa dem på "Lager157" så dit ska vi ta en tur imorn är det tänkt =)......Hoppas på att den jag vill ha finns kvar i butiken också, annars beställer jag i webbshoppen =)....perfekt att ha på sig om man är frusen som jag på kvällarna antar jag iaf, får se om jag vågar mig ut i den eller inte....eller också har jag den varannan dag då den inte tvättas =)...kanske ska köpa mig två på samma gång så dem inte blir helt slutsålda (i olika färg)....de har ju så bra pris! Och jag fick faktiskt en stor slant av svärmor då jag fyllde år =).....

Den här tycker jag är snyggast...


Bilderna ovan lånade jag från Lager157

Här är den söta lilla pippin jag hjälpte...




Sista bilden innan den flög iväg =)

Darling har passat på att tvätta fönstren idag, 
medan jag & barnen har varit ute & lekt =)
Vi har "bara" 30st fönster + två dörrar med glaspartier i
varav 15st fönster är panorama...så han har haft att
göra hela eftermiddagen.....



Fröken bus skapligt ren än iaf...

Knorris skitig & nöjd =),
behöver jag säga att han var typ dubbelt
så skitig en timma senare....;-)



Darling har precis åkt iväg för att fiska i sällskap av hans far...jag ska natta våra små ♥♥ sedan ska jag göra maränger & testa min nya glassmaskin, blåbärsglass får det bli =)...sedan blir det en film i tv-soffan tillsammans med en glass-skål....

Hej på ett tag !

0 kommentarer: