15 juli 2011

Blombud &


I går morse ringde svärmor som alltid & sjöng "ja må hon leva..." men denna gången satt hon med sin vän på tåget från stan till Uppsala =), det hade jag aldrig gjort oavsett vem & hur mycket någon fyllde, jag hade nog blivit ombedd att hålla tyst eller kliva av isf haha!
Knorris som har övat på "ja må han/hon leva...." nästan varje dag sedan april klämde i för full hals då han, fröken bus & darling sjöng innan jag hade klivit ur sängen =) sötnötar ♥♥♥

Fick även telefonsamtal på fm igår om att det skulle komma ett blombud, de skulle ställa det på trappen om vi inte var hemma....Då vi kom hem stod det ett stort "pkt" med blommor...

 
 

En finfin Orkidé från mormor, morfar & morbror =)
♥♥♥

Ett stort pkt hämtade darling efter lunch...
från "tretti.se" =)
passande om än en pik...

  

Vilket innehöll en Glassmaskin =)
 

Det kändes tomt ändå igår att fylla år utan ett samtal från älskade lilla pappa...han frågade alltid hur det kändes att vara ett år äldre, igår fick jag frågan utav svärfar ist, märkligt & tomt...försöker minnas vad mer pappa skulle ha sagt/frågat, men det tänker jag inte rabbla upp här & nu...Det går inte en dag utan att jag tänker på pappa, hoppas han vet att han är saknad...kommer fortfarande på mig själv tänka/säga att jag måste ringa pappa & berätta.....

Vi avslutade dagen/kvällen framför tv.n & såg som alltid firandet av Victoria, kände mig inte ett dugg avundsjuk för att vi inte var där som vi hade tänkt, då det var minst sagt spöregn.....
Gissa vad jag ska göra idag =)?...Glass, trots vädret, regnet öser ned & det är inte det minsta varmt ute heller....Skall baka lite också, eller snarare göra tårta imorgon får vi lite besök =)....Vi ska även måla soffbordet, tror det får bli vitt det med, var inne på svart en sväng, men näää vitt blir nog finast, kanske kan få bli svarta lådor till...vi får se....

Fick antagningsbesked från Högskolan också igår, har ju sökt några kurser, visste inte om jag skulle våga öppna beskedet ifa jag inte hade blivit antagen...men de hade jag =) iaf på 2 av 3 kurser än så länge, den andra hade inte ens blivit behandlad, jag sökte 2 av 3 kurser efter anmälningstiden så det är inte så konstigt...Trevligt blir de iaf ska alltså läsa en del specialpedagogik (har sökt 2 kurser på vardera 15hp, en av dem är jag antagen till just nu), & troligtvis en mattekurs på 15hp uppe i Härnösand, fast på distans....

Nej nu måste jag sätta fart om allt ska hinnas med idag...brukar alltid av någon konstig anledning få ont om tid på slutet....våra två ♥♥ är inomhus idag & busar, ser på tv etc.....Jag måste försöka komma på vad vi ska äta till lunch också....Försöker komma på om det var något mer, men kan inte i skrivande stund komma på nått mer...

Jag återkommer säkert med bilder då vi sedan har börjat måla soffbordet, även de har svärfar gjort åt oss =) för en massa år sedan....

Tjingeling på er så länge!

0 kommentarer: