26 maj 2010

Dag 242: Nästan resklara

26/5-10

Kl:09:35

Ja som rubriken lyder är vi nu nästan resklara, vi har hämtat ut passet då de jag fick igår inte riktigt stämde knorris hade fått både fröken bus födelsedag & sin egen i passet...så imorse fick vi ett nytt på 5minuter......resan dit tog betydligt längre 40min enkel väg i morgontrafiken....
Vi har sovit sista natten på länge i detta underbart vackra land, skumt men alldeles underbart att veta att vi nu ska få fara hem.....även om jag helst utav allt mer än gärna hoppar över flygresan & bara vips står på Arlanda.....

Klockan 11 kommer föreståndaren hit & ska besiktiga lägenheten innan vi får ok att flytta, låter värre än vad det är, bara en titt så alla bestick, möbler & annat finns kvar & är helt.....
Omkring 15-tiden skulle jag tro kommer all personal från barnhemmet hit för att sjunga hej då till oss, spännande & overkligt att det är vår tur =)....

Knorris är idag 13 månader & vi har som sagt varit här i exakt 8 månader idag, tiden bara flyger fram & vi kommer hem till en underbar försommar =).......Ska bli så underbart roligt att få möta släkt & vänner på Arlanda även om de inte är alltför många som kan komma så här en vardag, men vi är glada att det kommer någon =)....& Zoya bustass måste vi såklart hämta hem så snart vi landat hemma på torsdag även fast klockan säkert är mycket då, hoppas bara hon känner igen oss & vill komma hem igen .....

Måste avsluta med en lite gullig sak...igår morse väcktes jag av mobilen som ringde & det var "bara" en utav alla taxichaufförer vi har åkt med här nere som vi fått bra kontakt med som ville säga hej då & önska oss trevlig resa etc för han skulle ej jobba idag! Jättegulligt av honom =) var extra glad hela morgonen =) av en sådan liten sak.....


Fick köpa oss en till väska som nu också
är fullpackad....


Det viktigaste vi har =)


8 kommentarer:

Hanya sa...

Underbart! Välkomna hem! Oroa dig inte för flygresan uatn tänk som jag gör " Jag är värd att må bra på den här resan" och " Jag väljer att lita på flygbolagen säkerhet" :-)

Anki K sa...

Välkomna hem!
Det har varit enormt roligt att följa med er på den här resan.. Kommer att fortsätta läsa din blogg.
Stort Lycka till i framtiden!
Kram och trevlig resa!

Maria sa...

Självklart kommer zoya känna igen er och vilja komma hem igen!! Palle får ni nog se en hel del framöver för han kommer sakna henne säger han....men ni bor ju bara 2 hus bort så det är ju inte så överdrivet långt! Ha en trevlig hemresa så ses vi kanske en sväng på fredag, jobbar när ni kommer hem. Kram och lycka till!

Minna & Jeppe sa...

Oj hvor jeg får hemlængtan också!:-) - men vi er så glade for er skull!:-)
Håber vi ses engang til et återtræf i Sverige!:-)
(om ni kommer til Danmark nångang er I selvklart velkomna!!:-))
Hav en superbra resa!!:-)

Silfvernagel sa...

Tack för att vi har fått följa er resa i underbara Kenya. Jag har varit in och läst nästan varje dag och kommenterat emellanåt. Tänk att det redan har gått 8 månader, det var inte länge sedan du undrade varför ni aldrig får BB, och nu är ni på väg hem.

Önskar er en trevlig resa hem till Sverige!

//Linda

Familjen Kristensen sa...

Åh, jag ryser. Det måste va så stort att komma hem efter att ha varit borta i hela åtta månader!!! Minns va otroligt pirrig jag var efter bara EN månads bortavaro på vår Nigeriaadoptionsresa.

Superkul att ha fått följa er! Längtar så tills vi e där!

Ha en bra resa!

Lisa sa...

Tänk att ni nu är på väg hem! Så underbart! Lycklig resa hem och VÄLKOMNA HEM!!

Tusen tack att jag fått äran att följa er resa till lille Vilgot. Det har varit väldigt roligt att läsa om era upplevelser.

Kramar Lisa

Anonym sa...

Ville bara som många andra säga välkomna hem/Vanessa1 på FL