05 maj 2010

Dag 221: Ditt & Datt

5/5-10

Kl:11:00

Ja nog för att jag "önskade" att jag skulle ha något mer intressant att berätta nästa jag jag skrev här i bloggen så var det väl inte på långa vägar detta jag hade tänkt....Tror jag får låta bli att skriva liknande saker tills vi kommit hem, för säkerhetsskull (jo lite vidskeplig är jag allt)

Igår fick vi veta att vår domare Dulu har blivit förflyttad med omedelbar verkan & en annan domare är ist tillsatt i hans ställe & det sägs att vi som väntar på judgement via Dulu ska få dem lästa som planerat för vår del dvs den 14/5......Då borde det inte bli några konstigheter men som alltid i detta land vet man ju ej det förrän efteråt, suckar......Det positiva i detta är att det framöver förhoppningsvis blir en snabbare process då denna bromskloss är borta, chefen till bromsklossen skriver nämligen ut judgement on the spot (samma dag du har 2,a hearingen) medan domaren vi har haft säger att detta är ingen semesterresa & man får vänta 4-6v på judgement......

Jag genomförde mina elevintervjuer igår det var så roligt att höra elevernas svar på mina frågor =), jag fick veta av deras lärare att dem var mycket stolta över att ha blivit utvalda för intervjuerna & att dem tyckte det var roligt =), de återstående eleverna i klassen ville också bli intervjuade, då är det kul att jobba =), fick även beröm av läraren att jag är duktig & jag blev nog några cm längre igår =)....Nu ska jag "bara" sammanställa mitt material till en rapport, som jag i ärlighetens namn helst skulle vilja hoppa över för att skriva rapporter är det tråkigaste jag vet, men det är kul då det är klart =).....

Vädret är som det "brukar" vara den senaste tiden regnigt, mulet, grått & svalt så länge solen inte tittar fram & som vi har berättat förut så när det regnar här så Regnar det.....vilket iof gör det enklare för min del att sätta mig med mina studier utan att behöva tycka synd om mig själv som måste sitta inomhus i det varma vackra vädret =)....

Nepp nu ska jag försöka ta tag i delar av all den läsning jag har inför nästa vecka....inte mindre än 3st hela böcker & ett gäng med uppgifter till de förutom rapporten som ska vara klar den 7......

När jag kikar ut genom de stora vardagsrumsfönstren
ser jag 3 män som slår gräset på tomten nedanför
i spöregnet....Ett arbeta jag inte skulle vilja byta till mig
för hand då tomten är minst dubbel mot vad jag
fångade med kameran......





Darling & jag igår kväll




2 kommentarer:

Ingrid sa...

I ditt fall så spelar det ingen roll om du skriver om läckande ledningar, dåligt väder, eller vad det nu må vara, för jag VILL veta eftersom ni är far far far away from home =)
hihihihii...
ROLIGT att det går så bra med studierna för dig!!!
Det är klart att du ska vara STOLT =)
Mängder av kramar till Din Familj!!!!
Hälsa så hjärtligt!!!!

Lisa sa...

Så fina ni är!

Hoppas att ni får ert judgement som planerat utan en extra dags fördröjning för sakens skull.

Kramar