27 december 2011

Stormen...+ ditten & datten...

Fy sjutton vilken storm....natten till den 25 blåste det som bara den.....än värre framåt kvällen i förrgår.....kikade in på aftonbladet & fick se klass två varning pga av två stormar som drog fram...Det blåste så saker och ting flög om kring ute....fönstren visslade och sängen vibrerade....minst sagt Otäckt! Strömavbrott från två på natten till ca 07:30 morgonen igår, sedan dess har strömmen kommit och gått....utan mobilnät också sedan natten till den 26 & kikade nyss in på "3´s hemsida" & driftstörningen ser ut så här där vi bor....


Dött med andra ord....och heller ingen information om när det kan vara löst förstås....skulle inte vilja jobba med telenät nu de stackarna måste minst sagt ha fullt upp, men jag vill iaf ha tillbaka täckningen på min mobil...blir ju handikappad utan...
Blåsten/stormen fortsätter & vi har en gran som lutar otäckt mot vårt hus på andra sidan gatan på framsidan och som har en hel del av rötterna ovan jord....skulle den rasa kommer den in i köket & troligtvis i frökens rum ;-(....ska ringa kommunen & hoppas på att de kan ta bort den.....nackdelen blir att BR ovanför kommer att synas mer....hellre det isf än att få in ett träd i huset....


Igår fm begav jag mig till Insjön & Lager 70 på rean...konstigt nog var det lugnt och skönt i butiken, lagom med folk & lätt att få parkering, inte vad jag hade väntat mig...Barnen var hemma med farfar som sällskap medan darling fortsatte pysslande på bottenplan....
Jag fyndade mig en finfin vinterjacka.....& en till darling med, men som förstås var för kort i ärmarna...så den ska vi byta i em då han slutat jobbet...

Jackan är en Icepeak 







em igår var vi bjudna på det årliga julfirandet hos barnens farmor & Leffe =), det här året dock förskjutet en dag.... trevligt som alltid...Vilgot var tomte det här året & med hjälp av kusin Moa lästes paketen =)....
 
 
 Svårt att få till en bild för knorris var alldeles sprallig
 
Knorris fick bl.a. en gitarr av farmor =)
han spelade, sjöng  & avslutade med ett jättehopp i luften,
varje gång ;-)


Avslutar här & gör ett till ist där jag berättar lite om bottenplan igen....
God Fortsättning också =)!

1 kommentarer:

Gummit sa...

Finns det större strl. till Peter då han behöver en ny också.. Din va <3!!! Kramis