18 oktober 2011

Supergod korvgryta!

Ville göra något snabbt & enkelt till mat idag då jag inte mår bra & dessutom inte har tid.....så det fick bli en korvgryta.....Som vanligt vet jag inte exakta mått på kryddor & annat utan jag kryddade med ögonen =), jag älskar curry så det blev mycket curry i & bägge skatterna hemma åt med god aptit =)...... (falu) Korv är egentligen inte min favorit längre, uttjatat med korv tycker jag...men i denna rätten smakade det inte korv ;-) & det var perfekt med det rökiga från baconet + den starka curryn....Testa vet jag =)!

Jag använde följande:

En bit falukorv (som jag tärnade)
1 purjolök
1 fp bacon (skar på bredden i 1cm tjocka skivor)
ca 1 msk tomatpuré
Stark curry
Svartpeppar
Salt
ca 3dl mjölk
1 liten burk creme fraiché + ca 1 msk mjöl

Jag serverade tillsammans med 3dl bulgur

I grytan för att brynas....


 Färdigt =)!
Ser ut som korvstroganoff, men enligt min åsikt...
Mkt Godare =)


0 kommentarer: