20 oktober 2011

Spännande "projekt"

I skrivande stund står det en smet till en chokladtårta i ugnen......den här gången testar jag något jag aldrig gjort förut & då syftar jag faktiskt inte på själva tårtan utan.....
Jag tar det från början först.....Igår kväll tänkte jag göra en chokladtårta...såhär såg min statusuppdatering på Fb ut....
Våra två ♥ ♥ sover...likaså våra små fyrbenta...maken for iväg för att hjälpa sin far med bilen...hmmm om jag skulle ta & slänga ihop en chokladtårta kanske.....jo så får det bli =) sedan blir det soffläge för min del....
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt.....ca 30 min senare såg det ut såhär på Fb.... 

Jaha ja....så var mjölet slut....får invänta darling som tar med mjöl från svärfar, så jag kan fortsätta bakningen.....jag som alltid brukar ha mjöl hemma, hur kan jag ha missat att det tagit slut?.....Muttrar lite & beger mig till vardagsrummet ist då.....

 Men längre än så kom jag inte igår jag var för trött för att återuppta bakningen efter 22 på kvällen...smeten har stått i kylen hela natten, innehållandes Allt Utom mjölet.....Det kan ju bara gå fel...eller??....

Smeten redo, doftade underbart & ser god ut iaf

 Ursäktar den smutsiga ugnsluckan....
några minuter hade passerat här...

 Jovars det börjar ju likna något iaf ...
Precis urtagen från ugnen...
Nu ska den bara svalna & sedan ska jag på med en glasyr ovanpå + ett lager i mitten....
 
Hur god den än ser ut var den på tok för söt.....hade den varit gjord på choklad ist för kakao,
hade det nog också gett ett godare resultat, definitivt smakat choklad....samma med glasyren skulle ha varit choklad tror jag...

4 kommentarer:

Marie sa...

Ja det lutar nog åt den stora :-)

Jag brukar tvätta håret varannan dag annars. Men nu tycker jag det blir fett så fort det torkat.
(Tvättade det inte idag heller *s*)

Unknown sa...

Mehn guuud så gott det sååg ut. Nu bidde jag jättesugen på choklad... såhär mitt i natten,

kraaaam nillan

Västgötskan sa...

Den SÅG ju god ut i alla fall. :-)

Har du gjort det receptet förut, eller blev den för söt för att den stod så länge i kylen?

MammaSusan sa...

Västgötskan:

Ja jag hade gjort detta recept en gång tidigare & jag sa samma sak då, men glömde visst bort att ta bort det eller skriva resultatet....