01 september 2010

Rörigt

Har haft höstens första seminarie nu på morgonen, gick som smort knorris sov & sover fortfarande, peppar, peppar...förstod det han knappt skriva att hon sover fortfarande förrän han började knorra & vrida på sig i vagnen, har jag tur sover han en stund till, det behöver han.....MEN det känns rörigt värre....man gör sina egna scheman genom att välja vilken grupp man vill delta i, det är 5 delkurser att välja på & man ska läsa 4st utav dem....som jag har förstått det utav den information som finns tillgänglig startar alla kurser olika veckor....så jag har suttit & delat in dessa kurser efter namn i mappar på skrivbordet & lagt in den information som finns tillgänglig per kurs......Måste ha en ny kalender också min gamla tog slut vecka 32 allt blir lättare med en kalender där jag kan fylla i veckovis vad som ska ske & när =)....Min darling ska köpa en idag på lunchen =)......
Det blir nog bra i slutändan när jag fått rutin på det hela igen =).....

Igår hade jag & fröken bus en bakdag vi bakade ett gäng olika muffins =) dem blev förstås väldigt goda =)....
Hösten har kommit med stormsteg inga rosor kvar i mina rabatter dem som blommade så otroligt vackert & ända in i oktober förra året...det är riktigt kyligt ute nu & trots 23 grader inne så fryser jag i skrivande stund.....tur vi har den mysiga & stora kaminen, ska ta & göra en eld sedan medan maten står i ugnen...får bli lax & mos idag =) *mumma*....

Igår fick vi sista papperet på Pär också dvs stamtavla, vaccinationer etc *glada*....vi har inte märkt några nackdelar med att ha två hundar (ännu) snarare Bara fördelar...Zoya är lugnare & lyssnar bättre *glad*, men envisheten är kvar (förstås) & hon totalvägrar fortfarande att gå ut då det regnar eller är minsta blött ute =(...tur Pär vill gå än så länge oavsett väder =)...vi har två små vänner som vill upp i soffan & gosa på kvällarna, underbart =)...

P.S Viskar försiktigt: knorris somnade om igen =).....D.S

0 kommentarer: