14 april 2010

Dag 200: Regn & Åska

14/4-10

Kl:20:57

Märkligt att vi har befunnit oss här nere i 200dgr, jag menar 200dgr är ju jätte lång tid om man är hemma i Sverige, det känns ändå inte som 200dgr snarare kanske halva tiden.....

Tog oss en promenad på em till Nakumatt efter att ha spenderat em vid sandlådan i sällskap av fam H. Vi handlade en hel del & hoppas på att det än en gång ska räcka ett tag.....
Är mätt & nöjd vi köpte med oss Thaimat idag det var så gott =) om än lite starkt valde medium, nästa gång ska jag ta "mild"....vi passade på att ta med oss meny hem för det är även free delivery =) passar oss som handen i handsken =).......

Vi har ännu ett rejält oväder just nu regnar som bara den & åskan går...ush & fy vad åskan går...låter som att vi vore mitt bland berg, då kan ni tänka er mullret.....

Sitter i skrivande stund & lyssnar på en föreläsning & jag är för tillfället inte ett dugg imponerad av vad som sägs (tycker inte det är något att lära sig), snarare chockad....föreläsningen handlar om andraspråksinlärning/tvåspråkighet....tycker snarare det handlar om rasism....alla är vi ju olika men jag är förvånad om det bara är jag som reagerar på denna föreläsning, ush säger jag.....
Får ändra lite uppfattning mot slutet sas ändå den hel del tänkvärda saker också, men mer än halva föreläsningen var iaf enligt min mening inget att ha, jag hade gått ut ur salen om jag hade suttit där....

Efter föreläsningen ska vi se en svensk kriminal film, säkert mycket spännande......


Maten blir extra god när man får äta själv =)






0 kommentarer: