01 april 2010

Dag 187 inlägg 2: Dagen

1/4-10

Kl:20:01

Nu ska jag berätta vad min darling & herr H har spenderat dagen med.....Vid 11-tiden idag for dem in till Nairobi Hospital...ja ni läste rätt....Darling har fått tillbaka ett rött märke uppe vid låret som dessutom ömmade/brände vid märket inget ont alls någon annanstans & var ovanför den gamla randen på låret dvs närmare lymfan i ljumsken.....Vi var tillbaka strax efter 18-tiden nu ikväll.....Ska ta det hela från början....

Efter första mötet med en läkare idag blev det ett besök hos labb för provtagning 4 olika prover....sedan ultraljud utav benet för att utesluta eventuella proppar & infektion i venen, samt foten vilket var helt som det skulle inga konstigheter där....sedan möte med läkaren igen för genomgång av blodprover & ultraljudsresultatet.....sedan möte med en kardiolog som skulle kolla på venen....Han har fått 3st olika mediciner utskrivet så dem började han med nu ikväll. Han fick komma hem jag åkte dit med knorris i taxi för att lösa ut min man därav var jag med hem också....Han ska tillbaka imorgon igen för ännu mer provtagning inte mindre än 14st olika prover skall tas imorgon vilket visst skulle komma att kosta rejält mindre "kul" då dagens besök bara det kostade 22960 kshs inkl medicin.....sedan träffa läkarna på onsdag em igen för att få svar på vad det nu kan vara, för de visste dem inte nu.....Hoppas bara på att få ett svar på vad det är & att min darling snabbt blir återställd! Känns så bra att ha min darling hemma ist för sjukhus =).......


Det röda på låret...
det var inte så stort i morse
Ungefär halva stl då....






4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Tar det aldrig slut på Peters lidande. Här är det grått och regnigt. Haft lite sol. Sandra o jag har varit till grums och solat. Ha det så bra och Du Peter krya på Dig. Kram

Anonym sa...

Vet ej om mitt medd. kom fram. skriver ett nytt. Önskar er hela fam. en Glad Påsk. Hoppas allt ordnar till sig för er. Vi väntar på er här hemma och VI ÄR MÅNGA.Alla håller tummarna. Peter krya på dig.Tänker på er. Moster Rigmor.

Ingrid sa...

Men jag tror inte mitt inlägg kom med heller? Skumt..
Nåväl Krya på dig, Peter!!!
Och kram till resten av familjen med =)

Lisa sa...

Hej! Hoppas att det blir bra snart igen, och att det inte kommer tillbaka.

Glad påsk!

Kram Lisa