16 december 2010

Lite blandat

Moster Sandra stannade en dag extra =) så hon for alltså hem igår em...tomt blev de...tur det snart är jul så hon kommer tillbaka snart igen =), hoppas på att hon även då stannar ett tag....Fröken bus saknar också Moster & vill att hon ska komma tillbaka =)...

Fick en släng av feber i tisdags + förkyld...är fortfarande förkyld, ingen feber så jag är mycket bättre & pigg just nu =)...

Idag har vi fått vårt hus besiktigat & allt gick jättebra =) så vi är nöjda! Ca 13v kvar tills vi får nyckeln till huset också =) spännande....hoppas tiden fram tills dess går lika snabbt som den hittills har gjort =)....Vi längtar verkligen efter nya huset, det ska bli så skönt att komma närmare farmor, min bror etc =)....

Måste fixa alla julkort också...så dem hinner fram i tid...har fortfarande en uppsats kvar också, sedan ett slutprov i januari...ska fixa uppsatsen i helgen, måste få ta lite ledigt också emellanåt så jag vet vad jag gör....Att läsa 4 kurser på en & samma gång har verkligen varit mer än tufft & det har tagit mycket tid, alldeles för mycket tid från annat....ska bli skönt sedan när jag väl är färdig....inbillar mig att det kommer att bli lite lugnare tempo iaf, även fast det blir mycket planering etc i jobbet sedan...det gäller att planera lagomt & bra på samma gång =)....

Märkligt att det bara är 8dgr kvar till Julafton...trots snön, ljusstakar/julstjärnor, julbak etc så har jag ändå inte fått den ordentliga julkänslan ännu, det är lika blandade känslor som förra året då vi befann oss i Kenya...det beror nog på att jag inte riktigt har tid att stanna upp & tänka pga alla studier...har som en stress som gnager hela min vakna tid....har jag glömt något, vad ska jag göra etc....& inte blir jag mer ledig bara för att det är jul heller nej se Högskolestudenter får inte mycket till julledigt....då ska det vara sluttentor & slutuppsatser etc....

Ush slutar här innan jag blir för stressad....Hej på ett tag!!

1 kommentarer:

Marie sa...

Fint hus :-)

Ja det ska ju inte regna på vintern tycker jag, men nu verkar det ordna upp sig :-)