17 juni 2011

Sommarens baksida

Sommarens baksida är förutom mygg och andra insekter att det antingen är för varmt & ljust inomhus eller "bara" för ljust inomhus för att barnen ska kunna somna ( nåja vi med för den delen).....fröken bus kan klockan såpass att hon ser och vet att klockan är mycket och att man ska/bör sova som liten även om det förstås är mycket roligare att busa med lillebror.....Knorris däremot tror ju att så länge det är ljust inne (& ute?) så ska man vara vaken.....Nu tror jag han har somnat eller jag har åtminstone inte behövt lägga tillbaka honom i sängen på ungefär 15min nu....

Så här lät det för 15 minuter sedan....
Jag till knorris: Du ska sova nu Vilgot....
Vilgots svar: Neeeej mamma sooova du! =)
Nog för att jag är trött & skulle kunna somna, men så roligt ska han inte få vår knorris..... 
Trevligt Fredagsmyyyyyyyyyyysss på er!

0 kommentarer: