07 juli 2010

Sommarväder

Kl:19:54

Ja ni... jag inser att mitt bloggande inte är vad det har varit under senaste året...mest för att jag helt enkelt har annat för mig från morgon till kväll ;-)...det är dessutom sommar & sol så vi är ute så mycket vi orkar & hinner på dagarna.....Min darling fick återgå i arbete motvilligt v.26 men ska vara ledig igen från v.30 =).....Vi har iaf hunnit med att lägga stockar på plats på framsidan & ramat in en av två rabatter vid trappen....

Idag tog vi oss en tur till sommarstugan & besökte farmor & Leffe....fröken bus badade flertalet ggr i det kalla å-vattnet...medan jag & knorris tittade på.....

Vår fröken bus har hunnit fylla hela 4 år också!! & även gjort en repris på 4-års kontrollen på BVC, hon gjorde ju den på 2,5-års kontrollen redan förutom syn-undersökningen som de gjorde nu....i lördags var vi på sommarträff via vår organisation & fick träffa vår utredare Susan som vi hade i Nairobi, så roligt att få träffa henne i Sverige =)....vi fick oss en liten present i form av en väska fylld med grytlappar & ett förkläde som alla matchade väskan =).....Vi sov hos min mor & Ulf, där vi klappade igelkottar som de hade på besök....hälsade på pappsen & tog en tur till Lollo´s mamma också =) trevligt trevligt!!

Avslutar med ett gäng bilder!
Som inte är till för kopiering








Han pratar med mamma i telefonen
emellan alla roliga ansiktsuttryck sa han
mamma mamma mamma mamma mamma...
ja ni hänger med =).....



Fröken bus på 4-års dagen med
sin "frukost-tårta"....



Åka helikopter var fasligt spännande tyckte
Vilgot, speciellt att få trycka på alla spännande
knappar....



Nu börjar det likna något...& gräset vi
sådde har vuxit rejält =)...




Hej så länge!!
Hoppas ni har en trevlig sommar & skön semester!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va trevligt för er att ni fick träffas igen likaså för dem från Kenya som aldrig sett Sverige som nu barnen är bosatta i. Kram Farmor

Anonym sa...

Det blev ju riktigt fint utanför ytterdörren!!