15 juli 2012

Lite födelsedag

Igår blev jag ett år äldre igen....det kändes dock inte så nytt, har känts som att jag har varit 31 ganska länge redan men nu så är jag up to date igen ;-)....Jag fick finbesök av Lollo lagom till födelsedagen =), Svärmor, Leffe & Rigmor (svärmors ena syster) kom på fika, trevligt =).....Jag har fått en massa olika sorters skraplotter, blommor, pengar, större minneskort till min mobil = välbehövligt ;-)........

Knorris kan numer cykla på egen hand utan att vi håller i stödstången =) & hej vad det går undan! Han kan både titta bakåt, nedåt & åt sidorna samtidigt som han cyklar,  det är inte lika ofta han tittar rakt fram ;-)...Några vurpor & en lite skrapad armbåge som jag plåstrade om & plåstret fick sitta i omkring 1,5h & knorris som reser sig efter vurpor borstar av sig & kvittrar visst är jag duktig!! Upp på cykeln så snabbt det bara går för att sedan cykla vidare =)...Gör att man själv blir som barn på nytt igen det riktigt killar i magen av glädjen ;-)
 I skrivande stund håller jag på att lägga över lite filmklipp från mobilen till datorn, det verkar ta sin lilla stund då det är HD-format...Håll tummen för att det fungerar...

Jag har numer ordning & reda i mobilen också =) alltid lär man sig något nytt, fick tips av Lollo =), jag har varken haft tid, intresse eller vågat testa förut...men nu så är det gjort & snyggt blev det....ska "bara" vänja mig också på att ha det så "städat".....(Intresse klubben antecknar förstår jag ;-)...)

Nähepp jag tror det får bli ett par alvedon mot huvudvärken & sedan tror jag att jag ska sätta en deg på jäsning så assistenten får arbeta lite =)....tänker testa att baka gluten+laktosfria thékakor på ren havre.....resultatet får ni isf veta senare..... Darling trotsade regnet & begav sig ut för att fiska med sin far....det gäller att passa på att baka i "lugn & ro".....skratten från våra två bustroll ekar just nu, inte alltför skönt åt mitt huvud dock, tur att skrattet smittar, kanske min huvudvärk släpper ? =) Igår somnade knorris i fotändan av fröken bus säng, gissa om de var sockersöta där de låg....jag hann dock inte fota för knorris vaknade till av att jag & Lollo kikade på dem......

Städat/ordnat skrivbord i mobilen =)

 
♥♥ Kan man bli stoltare än så här ? =)
Nää jag tror faktiskt inte det heller ;-)

0 kommentarer: