09 november 2011

Grööööna bullar =)


Blev så sugen på bullar igår då jag pratade med Lollo...hon hade bullar kvar sedan 2-års kalaset som de åt då vi pratade i mobilen....Så idag gjorde jag lite bullar bara på 3dl mjölk, alldeles lagom då "slipper" man frysa bullarna, färskast är ju godast =)...är inte alls bra på att göra "snurrade bullar" men gav det ännu ett försök...tror jag har en benägenhet att göra lite för mkt fyllning, vilket gör att det är liiite svårt att få till sådana här bullar....men fyllningen är ju den som är godast varför "snåla" ? =)...Jag fick välbehövlig assistans med att ha på pärlsockret!....

Den gröna fyllningen...



Måste bara få tillägga, att maken som annars inte äter fikabröd, tyckte bullarna var super goda =)
Då blev jag glad =)

3 kommentarer:

Gummit sa...

Va sugen jag blir!!!!

linluggen sa...

Oj så goda de såg ut! Vad är det för grön fyllning du använt?

MammaSusan sa...

Linluggen: Lite smör, mandelmassa, grön hushållsfärg =)....sedan kanel & socker på efter att jag brett ut smeten på degen....