26 augusti 2011

Otäckt...


Igår kväll åt jag två bitar dubbelnougat gott som attans....men omkring 30minuter efter att jag ätit sista biten så börjar det sticka och klia på min tunga....tungan blev lite svullen & jag blev lite tät i näsan, mådde allmänt konstigt i kroppen...så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att det inte ska vara någon fara så länge jag inte svullnar upp i ansiktet och eller får svårt att andas.....det blev bättre efter 1-1,5h & i morse kändes det som vanligt igen, förutom att det kliar lite smått på tungspetsen....
I morse pratade jag med VC, blir uppringd av en läkare nästa vecka, troligtvis får jag ta lite tester. Jag skulle undvika allt med nötter så länge, skulle jag få lika symptom igen skulle jag ringa 112 direkt sa hon....otäckt....Jag som dessutom älskar choklad & nötter....
Jag vet att jag har ätit något tidigare och känt att det har kliat på tungan men nu minns jag ju såklart inte vad det var, men då blev det bara lite klåda inget annat....




0 kommentarer: