24 februari 2012

VAB

Har varit hemma igår & idag för VAB på knorris som fick magsjuka onsdag kväll =(....pepparpeppar...har det knappt varit något idag & han har behållt det lilla han har ätit, ingen feber idag men igår. Darling åkte på en lindrigare variant med "endast" dålig mage....än så länge har jag & fröken klarat??? oss..... 
Jag har däremot varit upp till VC idag för en massa provtagning eftersom jag fortfarande dras med den här jäkla förkylningen? sedan okt/nov....jag klarade mig undan med ett stick i fingret denna gången *glad* så jag emlade armvecket alldeles i onödan...Hur som helst proverna var bra, inget farligt jag går & bär på mao, skönt att veta det då åtminstone....ska få en tid till läkare för vidare utredning...så länge testar jag näsolja ifa att jag (slemhinnorna) inte tål den torra luften.....även bra att veta att jag inte smittar någon heller =)....

Vi har äntligen bestämt oss för tapeter till vardagsrummet & lekrummet =) samt även beställt dem...vardagsrums tapeterna dyker upp om 2-5 vardagar & de till lekrummet skulle ta omkring 1v... Vi hoppas på att orka fixa lite mer på bottenplan under helgen...känns tråkigt då det står stilla, nu när vi verkligen snart är klara....fast vi har hunnit med massor sedan jag uppdaterade sist...man får liksom inte tid att att blogga på vardagarna när man jobbar & donar med annat (läs fixar på bottenplan)....ska se om jag kan slänga in några bilder på läget nu.....
Golvet till vardagsrummet ligger inne i lekrummet & väntar på att det ska kunna läggas in....
ett gäng kartonger golv....
 
Det speglar sig i det kritvita högblanka golvet...

 
Här har vi precis flyttat undan alla reglar & spånskivor till där de ligger
på kortet....bara spånet vägde tillsammans 675 kg...Bra träning ;-)....



Här har vi flyttat reglarna + spånskivorna än en gång...
fast det var lite färre av allt denna gången....


Nästan hela vardagsrummet uppreglat & redo att monteras med spånet...


Glimt av Tapeter =)...

 



Det blir en lugn helg hemma hos oss med förhoppning om att fröken bus & jag slipper magsjukan....
Trevlig helg på er!!

3 kommentarer:

Gummit sa...

Trevlig tapet Vilgot får med bilbanan!! Krya på er!! Farmor & Leif

MammaSusan sa...

Tapeten är ju till bägge =) i lekrummet....Kram på er!!!

Gummit sa...

Så klart kom ju på det sen så är förstås!<3 <3